آغاز رها سازی بچه ماهی قزل آلا در استخرهای پرورش ماهی استان یزد/ تولید سالیانه 1000تن ماهی قزل آلا در استان

مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان یزد از رهاسازی بچه ماهی قزل آلا رنگین کمان در استخرهای پرورش ماهی و استخرهای دو منظوره کشاورزی استان یزد خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  سادات اخوی مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان یزدگفت: رهاسازی بچه ماهی قزل آلا رنگین کمان در استخرهای پرورش ماهی و استخرهای دو منظوره کشاورزی استان یزدآغاز شد.

سادات اخوی گفت: رهاسازی بچه ماهی قزل آلای رنگین کمان در شهرستانهای خاتم، بهاباد، اشکذر و مهریز در استخرهای پرورش متراکم ماهی و همچنین استخرهای دو منظوره کشاورزی برای پرورش این ماهی در نیمه دوم سال جاری آغاز شده است.

وی با اشاره به محدودیت های منابع آب استان گفت: استفاده از آب ذخیره شده در استخرهای کشاورزی قبل از مصرف در باغات واراضی زراعی جهت پرورش ماهی از سیاستهای شیلات استان بوده و مورد تاکید قرار می گیرد.

 سادات اخوی نظارت بر ورود بچه ماهی دارای گواهی بهداشتی به استان و توزیع به موقع آن با نرخ و وزن مناسب و رصد پرورش دهندگان در مراحل تولیدرا از وظایف مدیریت امور شیلات دانست و افزود: تولید سالیانه ماهی در استان بالغ بر 1000تن بوده که نیمی از آن را تولید ماهی قزل آلای رنگین کمان تشکیل می دهد که امید میرود همین میزان تولید در سال جاری ادامه یابد.

ماهی قزل آلا از جمله ماهیان سرد آبی است که در شرایط استان در نیمه دوم سال پرورش آن در بین آبزی پروران رواج دارد.

انتهای پیام/ ی

رها سازی بچه ماهی قزل آلا در استان یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.