بهره برداری ۷ طرح زیربنایی جهاد کشاورزی

۷ طرح زیربنایی جهاد کشاورزی به طور همزمان در آخرین روز از هفته دولت در قائم شهر بهره برداری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، فرزین فرهادی مدیر جهادکشاورزی قائم‌شهر در مراسم افتتاح طرح‌های کشاورزی این شهرستان گفت: در آخرین روز از هفته دولت، به‌صورت همزمان هفت پروژه زیربنایی جهاد کشاورزی در شهرستان به بهره‌برداری رسید.


وی با بیان اینکه در هفته دولت امسال، پنج کانال لاینینگ به‌منظور پوشش انهار سنتی مجموعاً به طول ۱۲ کیلومتر احداث شد، افزود: این کانال‌ها در روستا‌های بالارستم، وسطی‌کلا، ولوند، اوجی‌تالار و هردورود قرار دارند.


مدیر جهادکشاورزی شهرستان قائم‌شهر گفت: ۲۸۴ بهره‌بردار از این طرح‌ها استفاده می‌کنند و با اعتبار بیش از ۸ میلیارد رالا از محل اعتبارات ملی احداث شده است.


فرهادی افزود: امروز دو طرح تجهیز و نوسازی هم در روستای چپی و ریکنده به مساحت ۲۶ هکتار از محل اعتبارات سال گذشته با هزینه بیش از ۳ میلیارد راله به بهره‌برداری رسید است.


وی با اشاره به اینکه هدف از احداث لاینینگ و تجهیز و نوسازی اراضی، کاهش مصرف آب و افزایش راندمان آن است، گفت: با احداث کانال‌های بتنی هدررفت آب کاهش یافته و راندمان آن به ۶۰ درصد افزایش می‌رسد.


مدیر جهادکشاورزی شهرستان قائم‌شهر افزود: بهره‌برداری در اراضی کشاورزی شهرستان سنتی است و با احداث کانال‌های مستقل آبیاری، کنترل و مدیریت آب به کشاورز سپرده می‌شود.


انتهای پیام/ع


افتتاح همزمان ۷ پروژه زیربنایی در قائم شهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.