سیاوشی گفت: هنوز لایحه‌ای در زمینه تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج مادران ایرانی با مردان خارجی از سوی دولت تسلیم مجلس نشده است،

کار بر روی ماده واحده تابعیت فرزندانی با پدران خارجی به جایی نرسیده است."طیبه سیاوشی" عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در گفتگو خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،  با بیان اینکه هنوز لایحه‌ای در زمینه تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج مادر ایرانی با مردان خارجی از سوی دولت تسلیم مجلس نشده است، اظهار داشت: گمانه‌زنی‌هایی درباره  دستور کار دولت و یکی از کمیسیون‌ها  که ظاهرا کمیسیون  لوایح است، وجود دارد .

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی افزود: حدود یک ماه  پیش موردی که در دستور کار کمیسیون حقوق قضایی قرار گرفت و نمایندگانی نیز از طرف فراکسیون زنان در کارگروه شرکت کردند، مربوط به یک ماده واحده بود.

وی اضافه کرد: این ماده واحده  مربوط به سال 85 است و  افرادی  را در بر می‌گیرد که بالای هیجده سال هستند. یعنی با توجه به مصوبه ای که سال 85 تصویب شد، بچه‌های بالای هیجده سال در صورت اقامت در ایران به مدت یک سال می‌توانند درخواست تابعیت بدهند.

سیاوشی با بیان اینکه کودکانی که در ایران متولد شده‌اند و مادر ایرانی دارند و اکنون به سن 20-21 سال رسیده‌اند و با مشکلاتی در رابطه با کار و اشتغال، ازدواج و سربازی مواجه هستند، خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما کار بر روی ماده واحده ذکر شده است تا مشکلات فرزتدان حاصل از ازدواج مادران ایرانی با مردان خارجی حل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۳ ۰۱ مهر ۱۳۹۶
سلام.من هم یکی از این بچه ها هستم .که شناسنامه ندارم. الان که این خبر رو خوندم نمیدونین چقدر خوشحال شدم .دارم پر در میارم ..نمیدونین چه مشکلاتی داشتیم همه درها رو بسته میدیدم.وای خدایا شکرت شکرت شکرت .یعنی میشه یه روز منم شناسنامه داشته باشم