جام جهانی روسیه ۵ تیمی شد

کمتر از ۹ ماه دیگر تا آغاز رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه باقی مانده است و شمار تیم‌های صعود کرده به جام جهانی به عدد ۵ رسید.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، حدود 9 ماه دیگر تا آغاز رقابت های جام جهانی 2018 روسیه باقی مانده است و از 32 تیم شرکت کننده در این مسابقات، تنها حضور 5 کشور قطعی شده است.

روسیه ( کشور میزبان )، ایران و ژاپن ( آسیا )، برزیل ( آمریکای جنوبی ) و مکزیک ( کونکاکاف )، تیم های راه یافته به کشور تزارها هستند و 28 کشور دیگر نیز تلاش خواهند کرد تا به بزرگترین آوردگاه فوتبالی جهان برسند.

جام جهانی روسیه 5 تیمی شد

در قاره آسیا، صعود شاگردان کی روش و هلیل هودزیچ به جام جهانی قطعی شده است و تیم های کره جنوبی ، ازبکستان و سوریه از گروه A و عربستان و استرالیا از گروه B تلاش می کنند تا به روسیه برسند.

جدول رده بندی گروه A مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا:

1- ایران 21
2 -کره‌جنوبی 14
3- سوریه 12
4- ازبکستان 12
5 - چین 9
6 - قطر 9

جدول رده بندی گروه B مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا:

1- ژاپن 20
 2 -عربستان 16

3- استرالیا 16
4-امارات 13
5 -عراق 8
6 -  تایلند 2

در اروپا نیز 13 تیم راهی روسیه می شوند که صعود هیچ تیمی قطعی نشده اما به نظر می رسد کشورهای فرانسه، سوئیس ، آلمان، صربستان، لهستان، انگلستان، اسپانیا، بلژیک، کرواسی، ایتالیا، سوئد، پرتغال و ایسلند بلیت کشور تزارها را کسب کنند.

جام جهانی روسیه 5 تیمی شد

بازی های مقدماتی در قاره اروپا از 2 شب پیش در هفته هفتم آغاز شد و امشب نیز گروه های G -  I - D   به میدان می روند.

در آمریکای جنوبی، داستان پیچیده است و برزیل راهی جام جهانی شده اما از میان کشورهای اکوادور، آرژانتین، کلمبیا، شیلی، اروگوئه و پرو تنها 3 تیم می توانند مستقیم صعود کنند و یک تیم باید راهی پلی آف شود.

در جدول، برزیل با 36 امتیاز صعود خود را به مرحله گروهی قطعی کرده و کلمبیا، اروگوئه و شیلی در رده های دوم تا چهارم هستند و یاران مسی با 23  امتیاز پنجم هستند و اگر همین روند ادامه داشته باشد، باید رودر روی برنده نیوزیلند و جزایر سلیمان قرار بگیرند.

در قاره آفریقا نیز 5 تیم به صورت مستقیم به جام جهانی سفر می کنند و کنگو - تونس از گروه A ، نیجریه از گروه B ، ساحل عاج از گروه C، بورکینافاسو و آفریقای جنوبی از گروه D ، و مصر از گروه آخر شانس اصلی صعود به روسیه هستند.ژ

مکزیک به جام جهانی 2018 صعود کرد

در آمریکای مرکزی نیز ( کونکاکاف ) یک گروه 6 تیمی وجود دارد که 3 تیم مستقیم رای جام جهانی می شوند. مکزیک در چارچوب هفته هفتم مسابقات کونکاکاف با یک گل پاناما را شکست داد تا ال تری (لقب تیم‌ ‌ملی فوتبال مکزیک) جواز حضور در جام جهانی روسیه را به دست بیاورد.

جام جهانی روسیه 5 تیمی شد

کاستاریکا و آمریکا در رتبه های اول تا دوم هستند و با ادامه همین روند راهی جام جهانی خواهند شد و پاناما برای رسیدن به روسیه باید به مصاف تیم پنجم آسیا برود.

در اقیانوسیه نیز یک سهمیه پلی آف حضور دارد و تیم های صدرنشین 2 گروه A و B که به احتمال فراوان نیوزیلند وجزایر سلیمان هستند، باید به مصاف هم بروند و برنده آنها رو در رو تیم پنجم، آمریکای جنوبی قرار بگیرد.

گفتنی است، نخستین دیدار جام جهانی 2018، 14 ژوئن و از ساعت 17:30 برگزار می شود که یک طرف آن تیم ملی روسیه قرار دارد و تیم حریف نیز 30 آبان در مراسم قرعه کشی در کاخ کرملین مشخص می شود. شاگردان  استانیسلاو چرچسوف به عنوان سرگروه گروه نخست جام جهانی حضور دارند و بازی افتتاحیه نیز در ورزشگاه لژنیکی برگزار خواهد شد.

در روز  نخست رقابت های جام جهانی، یک بازی برگزار می شود و پس از آن هر روز سه یا چهار بازی برگزار خواهد شد تا در نهایت، روز یکشنبه 15 جولای، راس ساعت ۱۹:۳۰ به وقت ایران دیدار نهایی آغاز و قهرمان جام جهانی مشخص شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۰:۰۰ ۰۵ مهر ۱۳۹۶
اکه تیم با هم تا اون موقع قهر نکنن احتمال هست از گروه بالا بریم اکه باور کنن
Iran (Islamic Republic of)
طرفدار ایران
۰۱:۵۸ ۱۶ شهريور ۱۳۹۶
ایران با کیروش میتونه از گروهش صعود کنه احتمال ایران با المان زیاده
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۱۱:۴۶ ۱۲ شهريور ۱۳۹۶
ایولا ایولا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۱۲ شهريور ۱۳۹۶
قطر 7 امتیاز دارد
Iran (Islamic Republic of)
سام گفت
۰۹:۲۲ ۱۲ شهريور ۱۳۹۶
آمریکا، جنوبی کو ولی دم ایران گرم رفتیم جام جهانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۱۲ شهريور ۱۳۹۶
فردادوتاتیم دیگه هم مشخص میشن ازاسیا
Iran (Islamic Republic of)
جاهد
۱۱:۲۹ ۱۳ شهريور ۱۳۹۶
بلژیک هم قطعی شد
Iran (Islamic Republic of)
سالار
۲۰:۵۶ ۱۱ شهريور ۱۳۹۶
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۱۱ شهريور ۱۳۹۶
روزی برسد که پرچم کشورم ایران در دنیا اول باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۱۱ شهريور ۱۳۹۶
ایول ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۱۱ شهريور ۱۳۹۶
ایول ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۱۱ شهريور ۱۳۹۶
ایول ایران
آخرین اخبار