سئول رایزنی‌ها با واشنگتن درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در کره جنوبی را تکذیب کرد

دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی اعلام کرد گزارش‌های منتشرشده مبنی بر بررسی استقرار تسلیحات راهبردی اتمی آمریکا در خاک کره جنوبی صحت ندارد.

سئول رایزنی‌ها با واشنگتن درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در خاک کره جنوبی را تکذیب کردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری شین‌هوآ، دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی روز جمعه، اعلام کرد گزارش‌های منتشرشده مبنی بر بررسی استقرار دوباره تسلیحات راهبردی اتمی آمریکا در خاک کره جنوبی صحت ندارد. گزارش‌های رسانه‌های کره جنوبی حاکی از آن است که سانگ یانگ مو، وزیر دفاع کره جنوبی، در گفتگو با جیمر متیس، همتای آمریکایی‌اش در واشنگتن، درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در این کشور گفتگو کرده است.

یکی از مقام‌های ارشد دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی که خواست نامش فاش نشود، در این باره گفت سئول هیچ‌گاه بررسی استقرار تسلیحات اتمی کاربردی آمریکا در کره جنوبی را در دستور کار خود نداشته است. این مقام کره جنوبی افزود کشورش به قوانین بین‌المللی منع اشاعه تسلیحات اتمی احترام می‌گذارد و سیاست‌هایش را در راستای این قوانین تنظیم می‌کند.

ایم مقام دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی افزود وزیر دفاع کره جنوبی می‌گوید در دیدار با همتای آمریکایی‌اش درباره شرایط داخلی کره جنوبی توضیح داده است و هدف او اعلام تمایل سئول برای استقرار دوباره چنین تسلیحاتی در خاک کره جنوبی نبوده است. این در حالی است که خبرگزاری یونهاپ پنج‌شنبه به نقل از مقامات دولتی که نامشان را فاش نکرد، از گفتگوهای وزیر دفاع این کشور و متیس درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در کره جنوبی خبر داده بود.


انتهای پیام/


سئول دفتر ریاست‌جمهور کره جنوبی اعلام کرد برنامه‌ای برای بررسی استقرار تسلیحات اتمی آمریکا در خاک این کشور ندارد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار