برگزاری همایش بین المللی نقش ریزمغذی ها در تغذیه در مشهد

همایش بین المللی نقش ریزمغذی ها در تغذیه از تحقیقات علوم پایه تا مداخلات بالینی ۱۵ تا ۱۷ شهریور به مدت ۳ روز به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می شود. 

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازمشهد؛ سید محمدرضا پریزاد دبیر علمی همایش در نشست خبری با خبرنگاران گفت: این کنگره از ۳ منبع اصلی علمی سازمان بهداشت جهانی و انجمن های وابسته به این رشته، سازمان های تغذیه ی کشورهایی مثل مالزی و بیوشیمی و بیولوژی آمریکا و بهداشت عمومی و شخصیت ها و دانشمندان داخلی و خارجی محتوا می گیرد. 

 

وی افزود: پروفسورها سالوادور، گوردون و پارک و هم چنین شخصیت های متعددی از فرانسه، انگلیس، سوییس، مصر، ایتالیا، اتریش و کشورهای همسایه افغانستان، پاکستان و ارمنستان مهمان ما هستند و از سخنرانی ها و مقالات آن ها در این کنگره استفاده می کنیم. 

 

وی ادامه داد: در این همایش ۱۲۰ مقاله به صورت اورال و ۶۲۵ مقاله ی پوستری در محل همایش های دانشگاه علوم پزشکی مشهد خیابان خاقانی ارایه داده می شود. 

 

دکتر مجید غیور مبرهن دبیر کل کنگره ی بین المللی ریزمغذی ها در تغذیه گفت: امیدواریم با برگزاری این کنگره بتوانیم مشکلات اساسی تغذیه ی کشور مخصوصا ریز مغذی ها حل کنیم و در این زمینه در پی تعاملات با پروفسورهای کشورهای همسایه ایم. 

 

وی با اشاره به افزایش سندروم متابولیک در کشور به خصوص در بانوان گفت: سندروم متابولیک یا سکته ی قلبی خاموش در کشور در حال افزایش است. در آقایان ۲۵ درصد و در بانوان ۵۵ درصد اتفاق می افتد که متاسفانه این آمار ۷ برابر کشور فرانسه است. در این همایش، مسایل این چنینی را نقد می کنیم. 

 

وی افزود: سعی داریم تعاملات در سطح بین المللی داشته باشیم. از وزیر و معاونین وزارت بهداشت، دکتر ستاری، تولیت آستان قدس، امام جمعه و روسای دانشگاه ها دعوت کرده ایم. چرا که در این مباحث، باید دولت مردان واقف باشند و در پیش گیری از مشکلات ریزمغذی ها کمک کنند. 

 

غیور مبرهن با اشاره به این که ریزمغذی ها در بدن مثل پازل عمل می کنند و نقشی حیاتی دارند، توضیح داد: ریزمغذی ها موادی اند که ویتامین ها و مواد مغذی ما را در ابعاد نانو تشکیل می دهند که شامل یک دهم وزن خشک بدن می شود. درواقع مطالعات علوم پایه که کمک می کند با علم نانو به نتایج مطلوب برسیم. 

 

وی تاکید کرد: در صورت همکاری صنعت و پزشکی، پیشرفت و نتیجه گیری سریع تر خواهد بود. علوم پایه، نانوفودها و علوم نوین خدماتی بسیار به ما می دهند‌. 

 

دبیرکل کنگره ی بین المللی ریزمغذی ها در تغذیه بیان کرد: در این کنگره مسایلی مثل مشکلات چاقی بانوان و کودکان هم مورد بررسی قرار می گیرد. چرا که با مهاجرت از روستاها به شهر، سبک زندگی تغییر کرده؛ در کودکان هم این تغییر سبک باعث شده آسیب های اجتماعی و جسمی مخربی بر بدن مشاهده شود. این در حالی است که در کشورهای پیشرفته، برای تغذیه کودکان خود با برنامه پیش می روند. 

پایان پیام// م.ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.