معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری لرستان:

برگزاری چهارمین دوره داوری نشان مر غوبیت و کیفیت صنایع دستی در خرم آباد

چهارمین دوره داوری نشان مرغوبیت و کیفیت صنایع دستی در خرم آباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: چهارمین دوره داوری نشان مرغوبیت و کیفیت صنایع دستی امروز در خرم آباد برگزار شد.

به گفته باباحسینی ۳۵ اثر هنرمندان صنایع دستی لرستان در بخش ساز‌های سنتی، زیورآلات سنتی، تولیدات چرم، دست بافت‌های محلی، لباس‌های محلی و تولیدات چوب حصیری با حضور ۴ داور از لرستان و یک داور از ستاد مرکزی صنایع دستی کشور ارزیابی شد.

در پایان آثار مهدی میرزایی در رشته گلیم، حمید نصیرزاده در ساخت کمانچه، زهرا مرادی در قلم زنی (گردن آویز)، پرستو عباسی در حکاکی بر روی چرم، حسین داودی و مهدی نعمتی دارمرود در چوب سرمه دان، ناصر کمانکش در منبت کاری مفرغ لرستان، معصومه گودرزی در منبت کاری جعبه جواهرات، محمدحسین کاکاوند و لیلا کمالوند در ساخت ساز سنتی و کمانچه ترکه ای، فتانه حسنوند در جاجیم، معصومه ظهرابی در مانتو سنتی و معصومه کریمیان در پوشاک پالتو تکمیلی به عنوان آثار با کیفیت و مرغوب معرفی و به مرحله کشوری راه یافتند.

مرحله کشوری داوری آثار برگزیده آذرماه در تهران برگزار می‌شود و آثار برگزیده با دریافت نشان ملی کیفیت جواز حضور در شورای جهانی برای دریافت نشان کیفیت جهانی را کسب می‌کنند.

گفتنی است پیش از این زنده یاد محمدرضا کاکاوندی، احمد قلیانی، محمدحسین کاکاوند، سعید حبیبی، فرهاد رفیعی منش، مهدی راضی و سحر ساکی در ساخت ساز‌های سنتی، نقاشی روی شیشه و زیورآلات سنتی موفق به کسب نشان جهانی یونسکو شدند.

داوری نشان مرغوبیت و کیفیت صنایع دستی هر دو سال یک بار برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ د 

داروری کیفیت صنایع دستی در خرم آباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.