سردار اشتری در جمع خبرنگاران؛

نیروی انتظامی به دنبال مهارت افزایی سربازان است

فرمانده نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی در حد ظرفیت خود به بحث آموزش اهتمام ورزیده و در کنار اوقات فراغت تا زمانی که بشود آموزش مهارت افزایی را انجام و ارتقا خواهیم داد.

نیروی انتظامی به دنبال مهارت افزایی سربازان استبه گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه همایش مهارت‌آموزی سربازان نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: قشر عظیمی از جوانان کشور سالانه در نیروهای مسلح مشغول به سربازی می‌شوند که وظیفه اصلی آن‌ها حفظ امنیت کشور است؛ اما در کنار این مسئولیت باید مهارت‌آموزی را بیاموزند.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: این کاری که امروز  صورت گرفته بر اساس تدابیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه از زمان فراغت سربازان باید استفاده شود نشأت گرفته تا سربازان بتوانند پس از پایان دوره خدمت سربازی در جامعه مشغول به کار شوند.

وی با بیان اینکه شعار امسال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است، گفت: برای اینکه بتوانیم تولید و اشتغال را افزایش دهیم و جمعی از جوانان کشور مشغول به کار شوند باید مهارت‌آموزی را به آن‌ها یاد دهیم. اگر جوانان ما در حوزه‌هایی که نیاز جامعه است مهارت بیاموزند، می‌توانند جذب بازار کار شوند.

سردار اشتری تصریح کرد: با توجه به سازمان‌های تخصصی‌ که در نیروهای مسلح وجود دارد و نیازهای جامعه مهارت‌آموزی برای سربازان با قوت بیشتری ادامه خواهد داشت و مطمئن‌ باشید تأثیرات مثبتی در جامعه خواهد داشت.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه یکی از تأثیرات مثبت این مهارت آموزی علاقه‌مندی جوانان برای حضور در خدمت سربازی است، تصریح کرد: جوانان ما نباید احساس کنند که یک مقطع از جوانی و عمر خود را بدون هیچ توفیقی گذرانده‌اند حتما مهارت‌آموزی باعث اشتیاق جوانان برای حضور در نیروهای مسلح می‌شود که این حضور اثر مثبتی برای خانواده و جامعه خواهد داشت.

وی درباره اولویت آموزش در نیروی انتظامی گفت: بالاترین سرمایه در نیروهای مسلح نیروی انسانی بود که بخش مهم آن سربازان است، ما باید برای این سرمایه‌ بزرگ برنامه‌ریزی‌های بزرگی انجام دهیم.

سردار اشتری ادامه داد: نیروی انتظامی در حد ظرفیت خود به بحث آموزش اهتمام ورزیده البته انجام مأموریت‌های اصلی در نیروی انتظامی در اولویت است اما در کنار اوقات فراغت تا زمانی که بشود آموزش مهارت افزایی را انجام و ارتقا خواهیم داد.

فرمانده نیروی انتظامی در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: در نیروی انتظامی سربازان زمانی که در حوزه‌‌ای مشغول به کارمی‌شوند علاوه بر انجام وظایف اصلی به دلیل نوع فعالیت‌هایی که در حوزه ما وجود دارد مهارت‌آموزی را نیز می‌آموزند که پس از خدمت نیز می‌توانند از آن استفاده کنند برنامه ما این است که جوانان بتوانند پس از طی دوره سربازی راحت و در بهترین شکل ممکن وارد بازار کار شوند.

**برخی سال‌ها بیش از ۵۰۰ هزار نفر گردش سرباز در نیرو‌های مسلح داشتیم

سردار اشتری در ادامه این همایش گفت: بالاترین سرمایه ما نیروی انسانی است، به گونه‌ای که در برخی سال‌ها بیش از ۵۰۰ هزار نفر گردش سرباز در نیرو‌های مسلح داشتیم که باید به آن توجه کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: در کنار ماموریت اصلی نیرو‌های مسلح باید به مهارت افزایی سربازان هم توجه بسیاری بشود البته در نیروی انتظامی سربازان ما اوقات فراغت کمی دارند که این هم به دلیل گستردگی کار و تنوع مأموریت نیروی انتظامی است.

وی با بیان این که ما هرمقداری که مهارت افزایی را افزایش دهیم بر رشد و تعالی سرمایه‌های انسانی در کشور موثر است، گفت: مهارت افزایی می‌تواند برای سازمانی که از دیرباز در آن خدمت می‌کند نیز مفید به فایده باشد. امروز متخصصان بسیار خوبی در بین سربازان هستند و اگر بتوانیم آنها را به شکلی تقسیم کنیم که براساس نیازمندی نیرو‌های مسلح باشد کمک بزرگی به ما می‌کند.

سردار اشتری گفت: ما می‌توانیم به کمک خود سربازان بسیاری از آموزش‌ها را در رابطه با مهارت افزایی اجرا کنیم و این موضوع در کاهش دغددغه‌ها و اضطراب‌های سربازان نیز موثر است.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه باید حرفه‌ای را به کارکنان وظیفه بیاموزیم که مورد علاقه آن‌ها باشد، ادامه داد:  در صورتی که فرد علاقه‌ای به کاری داشته باشد در آن حرفه موفق‌تر است، همچنین باید شرایط اقلیمی و جغرافیای محلی زندگی سربازان را نیز مد نظر داشته باشیم تا تأثیر آموزش‌ها بیشتر شود.

وی با بیان اینکه یک نگرش منفی وجود دارد که در دوران سربازی عمر جوان تلف می‌شود، گفت: اگر در دوران سرباز حرفه آموزی صورت گیرد این خلاء پُر می‌شود.

سردار اشتری در پایان گفت: یکی دیگر از موضوعات تأثیر گذار، این است که اگر ما بتوانیم به گونه‌ای محیط حضور سربازان را یک محیط معنوی بسازیم حتما تأثیر مثبتی بر روحیه سربازان می‌گذارد؛ هر فرمانده حکم پدر را در یگان خدمتی خودش برای سربازان دارد که اگر این گونه شود می توان به اذن الهی و کمک همه بسیاری از مشکلات موجود در حوزه سربازی را حل کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار