سرلشکر موسوی در همایش مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح:

125 هزار سرباز گواهینامه مهارت آموزی در ارتش گرفته‌اند

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت:تا امروز بیش از 125 هزار سرباز پس از طی دوران خدمت سربازی گواهینامه مهارت آ‌موزی در ارتش را گرفته‌اند.

125 هزار سرباز گواهینامه مهارت آموزی در ارتش گرفته‌اندبه گزارش خبرنگار  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در همایش مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح که امروز دوشنبه(13شهریورماه)‌در مجموع فتح المبین سپاه پاسداران برگزار شد، اظهار کرد: چند سالی است که در ارتش جمهوری اسلامی ایران حداقل انتظاراتمان را در خدمت سربازان قرار دادیم که آن این است که بتوانیم برای این قشر کاری را انجام دهیم.

وی ادامه داد: وظیفه ما در دوران خدمت سربازی این است که بتوانیم سربازانی مادام العمر برای انقلاب اسلامی تربیت کنیم. همه ما باید دست به دست هم دهیم و نگاهی دوباره به چهره سربازی داشته باشیم تا تقدس آن بیشتر شود.

موسوی با بیان اینکه امروز قدر امنیت در جامعه ما مجهول است، گفت: امروز باید این سوال را از خودمان بپرسیم که آیا فقط زمانی که اقدام عملیاتی صورت می‌گیرد نیروهای مسلح به خصوص سربازان حضور دارند؟ یا اینکه باید نفس حضور آنان در نیروهای مسلح نیز کار محسوب شود؟

فرمانده کل ارتش درباره ترویج فرهنگ سربازی در کشور گفت: تربیت فرهنگ ارزشمند خدمت سربازی موضوعی است که باید توسط رسانه‌ها پیگیری و اعلام شود تا اهمیت این امر مقدس بیش از گذشته به جامعه نشان داده شود.

وی افزود: در حال حاضر ما در کشورمان عدد قابل توجهی مهاجر داریم که هیچ کدام از آنها بیکار نیستند اما عده‌ای از جوانانمان بیکارند که این نکته قابل توجهی است. ما می‌توانیم و باید سبک زندگی اسلامی-ایرانی را به سربازان خود آموزش دهیم تا پس از طی دوره سربازی در جامعه بتوانند به راحتی وارد بازار کار شوند.

سرلشکرموسوی درباره شروع به کار ارتش در زمینه مهارت آموزی به سربازان گفت: مهارت آموزی در ارتش جمهوری اسلامی ایران برای سربازان به سال 1371 بربازمی‌گردد اما نکته اصلی این موضوع زمانی بود که رهبر فرزانه انقلاب موضوع آموزش فنی به سربازان را در سال 85 ابلاغ نمودند.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه ارتش سالانه بیش از 45 تفاهم نامه با سازمان‌های فنی وحرفه‌ای منعقد می‌کند، گفت: تا امروز بیش از 125 هزار سرباز پس از طی دوران خدمت سربازی گواهینامه مهارت آ‌موزی در ارتش را نیز گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: در سال 1387 رهبر معظم انقلاب بار دیگر ابلاغی را در زمینه آموزش‌های مهارتی به سربازان داشته‌اند که ما در این خصوص با کمک‌ نخبگان تصمیماتی را گرفته و آنها را به یگان‌های ارتش ابلاغ نمودیم، طی این ابلاغیه بنا شد تا مسابقه‌ای درباره مهارت فنی سربازان برگزار شود که پس از بررسی و ارزیابی نفرات برتر خدمت فرماندهی معظم کل قوا معرفی شوند.

سرلشکرموسوی افزود: امروز ستاد کل نیروهای مسلح به دنبال این موضوع است تا مهارت آموزی به حرکتی خیر و با برکت برای کشور تبدیل شود و ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز به دنبال آن است تا نقش موثری در این موضوع داشته باشد.

فرمانده کل ارتش در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: ارتش در این حوزه فعالیت‌های خوبی داشته که یک نمونه  آن است که به تحصیل کرده‌های کارشناسی ارشد که مطابق مهارت خود در ارتش جمهوری اسلامی ایران به کارگیری شوند گواهینامه سابقه کار خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار