حدیث قدسی نقش بسته روی سردر مسجد امام اصفهان

ورودی مسجد امام اصفهان مزین به حدیث قدسی با این مضمون شده است که «اگر مردم در محبت امام علی (ع) با هم اتفاق می‌کردند هرگز جهنم را خلق نمی‌کردم».

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم بهاری، سخنران و کارشناس امور دینی در گفت‌وگو با خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛با بیان اینکه بنابر روایات آمده و طبق مضمون حدیث قدسی که ۴۰۰ سال قبل در ورودی مسجد امام اصفهان حک شده اگر مردم در محبت امام علی (ع) با هم اتفاق می‌کردند هرگز جهنم خلق نمی‌شد، اظهار داشت:این حدیث قدسی روی ضریح امیرالمؤمنین (ع) نیز نوشته و حک شده است.
وی افزود:در صورتی که مردم در سرتاسر کره خاکی به ولایت امام علی (ع) متمسک شوند و آن را درک کنند قطعا جهانی مملو از مروت و دوستی خواهیم داشت.
این کارشناس امور دینی گفت:لذا گستره ولایت و غدیر بسیار وسیع بوده و شناساندن آن به جهانیان وظیفه حساسی است.
حجت الاسلام والمسلمین بهاری اعیاد قربان، فطر، روز جمعه و غدیر را بزرگترین اعیاد مسلمین دانست وتصریح کرد:به تعبیر روایت پیامبر اکرم (ص) عید غدیر، عیدالله اکبر و عید بزرگ است.
وی ادامه داد:اگرچه ما در اعیاد قربان و فطر به جشن و سرور می‌پردازیم، اما عید غدیر به عنوان عید ولایت بر این اعیاد افضل بوده، زیرا برگزاری این عید غدیر، عید نشاط و زنده نگه داشتن حقیقت دین اسلام بوده و خطبه‌ای که پیامبر اکرم (ص) در اثبات این روز بیان کرده تمامی ابعاد عید غدیر را توضیح می‌دهد. پیامبر اکرم (ص) قریب به ۱۰۰۰ آیه را در این خطبه به کار برده تا ولایت امام علی (ع) را ابلاغ کند.
این سخنران گفت:عید غدیر نشان‌دهنده این حقیقت بوده که اگر زمین از حجت خدا خالی شود، نابود می‌شود. این عید ابقاءکننده دین اسلام بوده و انتصابی از جانب خدا است.
انتهای پیام/

غدیر عیدالله اکبر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار