اجرای طرح غربالگری آنتی بادی مادران باردار در علوم پزشکی مشهد

آزمایش غربالگری آنتی بادی مادران باردار در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام می شود.

اجرای طرح غربالگری آنتی بادی مادران باردار در علوم پزشکی مشهدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ دکتر حامد قضاوی مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هدف از انجام این آزمایش کشف آنتی بادیهای مهم بالینی است که ممکن است منجر به کاهش عمر گلبولهای قرمز و ایجاد عوارض ناشی از تزریق خون شود.

وی افزود: برنامه غربالگری آنتی بادی مادران باردار پس از ایجاد هماهنگی های لازم به صورت پایلوت در مراکز بهداشت شماره ۲، ۳ و ۵ شهرستان مشهد و شهرستان فریمان اجرا می شود.

قضاوی گفت: در راستای اهداف توسعه پایدار و پایان دادن به مرگ های قابل اجتناب مادران باردار مقرراست تا سال ۲۰۳۰ تلاش های جدی و موثری صورت گیرد که آزمایش غربالگری آنتی بادی مادران باردار از جمله این اقدامات است.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه افزود: با توجه به اینکه عامل حدود ۲۵ درصد از مرگ مادران؛ خونریزی ها است، یکی از اقدامات پیشگیرانه در این مورد، کاهش تاخیر در زمان تزریق خون و پیشگیری از عوارض ناخواسته تزریق است.

وی افزود: در همین راستا بر اساس تصمیم گیری کمیته کشوری پیشگیری از مرگ و میر مادران باردار و همچنین منابع مبتنی بر شواهد، مقرر شد آزمایش غربالگری آنتی بادی خون برای همه زنان باردار تحت پوشش مناطق و شهرستانهای پایلوت در هفته ۲۴ الی ۳۰ بارداری همزمان با دومین نوبت آزمایشات بارداری انجام شود.

انتهای پیام// م.م

علت ۲۵درصد از مرگ مادران خونریزی در زمان بارداری است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم حبیب چشمه
۰۱:۲۱ ۰۴ مهر ۱۳۹۶
آنتی بادی من مثبت است ۱۷ فروردین تو ۲۴ هفتگی خونریزی کردم سزارین شدم جنین رو از دست دادم آیا احتمال تکرار هست