مدیر مرکز اصفهان‌شناسی و خانه ملل اصفهان خبر داد:

انتشار نقشه گردشگری اصفهان به شش زبان دنیا

مدیر مرکز اصفهان‌شناسی و خانه ملل اصفهان از تهیه نقشه گردشگری اصفهان که به شش زبان دنیا ترجمه شده است خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمید فرهمند اظهار کرد: مرکز اصفهان‌شناسی و خانه ملل در سال 84 با هدف سامان‌دهی و ایجاد همگرایی در بین پژوهش‌هایی که به شناخت اصفهان یا معرفی اصفهان پرداخته است، ایجاد شد؛ در واقع این مرکز کتاب، اسناد و هرآنچه مورد نیاز پژوهشگران است را باید در اختیار آن‌ها قرار دهد تا اصفهان در سطح ملی و بین‌المللی بهتر معرفی شود.

وی افزود: این مرکز، در واقع ماهیت آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دارد و کمک می‌کند پژوهشگران، محلات و شهر خود را بشناسند تا علاقه بیشتری نسبت به آن پیدا کنند.

مدیر مرکز اصفهان‌شناسی وخانه ملل اصفهان تصریح کرد: بخشی از فعالیت‌های مرکز اصفهان‌پژوهی راه‌اندازی کارگاه‌های آموزشی است که در طول سال دایر است و در صورت به حد نصاب رسیدن برگزار می‌شود، در تابستان به علت فراغت دانش‌آموزان و دانشجویان پررنگ‌تر جلوه می‌کند و برای عموم مردم هم با کمترین هزینه قابل استفاده است.

فرهمند اضافه کرد: سرفصل‌هایی که قرار است در این کارگاه‌های آموزشی مورد بحث و تدریس قرار گیرد عبارت است از رجال اصفهان، معماری اصفهان، خانه‌های اصفهان، اسناد مربوط به اصفهان که در سه سطح دنبال می‌شود و طیف کلاس‌ها به فراخور علاقه و سلیقه مخاطبان گسترده است، ثبت نام کلاس‌های آشنایی با محلات اصفهان، تاریخ مطبوعات اصفهان، رجال و مشاهیر اصفهان، کارگاه هنر سوخت معرق چرم و لایه چینی در هنرهای سنتی در این مرکز همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از کارگاه‌ها به احیای هنرهای از دست رفته اصفهان اختصاص یافته است، یادآور شد: با دعوت از اساتیدی که شاید تنها یک نسل دیگر از آن‌ها باقی مانده باشد، تلاش شده تا تجارب آن‌ها به نسل جدید منتقل شود و از نابودی این هنرها جلوگیری شود.

فرهمند از تهیه نقشه گردشگری اصفهان خبر داد و گفت: این نقشه به شش زبان دنیا ترجمه شده که به زودی منتشر می‌شود و قرار است از کتاب پیشگام گردشگری اصفهان به زبان انگلیسی که به چاپ رسیده است، رونمایی شود.

وی با بیان اینکه مرکز اصفهان‌شناسی و خانه ملل بیشتر به گردشگری فرهنگی اهتمام دارد، تأکید کرد: این مرکز تلاش دارد اطلاعات دقیق و درست را پیرامون اصفهان با عکس‌های به روز و با کیفیت به مخاطب ارائه دهد، برای تعامل بیشتر با گردشگران خارجی هم سال گذشته وبگاه مرکز راه‌اندازی شد که استقبال خوبی از آن به عمل آمده و قرار است نسخه انگلیسی آن هم در دسترس قرار گیرد.

مدیر مرکز اصفهان‌شناسی و خانه ملل اصفهان خاطر نشان کرد: بنا داریم تا آموزش‌های آنلاین و مجازی را هم در این سایت ایجاد کنیم تا هر کس در هر گوشه دنیا بتواند با اصفهان و جاذبه‌های گردشگری آن آشنا شود و در کلاس‌ها شرکت کند.

فرهمند ادامه داد: بخش عمده فعالیت‌های مرکز اصفهان‌شناسی به صورت کتاب به چاپ رسیده و لوح فشرده آن هم آماده شده، در خصوص صنایع دستی هم آثار فاخری وجود دارد و تاریخ شفاهی مشاغل اصفهان هم در دستور کار است، البته در نظر داریم تا از فناوری‌های جدید هم در این مرکز استفاده بیشتری صورت دهیم.

وی با اشاره به همکاری با راهنمایان گردشگری در اصفهان یادآور شد: این همکاری‌ها بیشتر به صورت انفرادی بوده است و هنوز به صورت منسجم و سازمان‌دهی شده اتفاقی صورت نگرفته است اما هدف همواره هم‌افزایی بوده است تا به یکدیگر کمک کنیم و اصفهان را به جایگاهی که استحقاق آن را دارد، برسانیم.

 

انتهای پیام/م 

 

راه‌اندازی کارگاه‌های آموزشی در مرکز اصفهان‌شناسی وخانه ملل اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.