قاضی زاده هاشمی در همایش بزرگ کارگزاران نظام سلامت؛

۸۰ درصد مردم از وزارت بهداشت رضایت دارند/ منابع مالی پایدار و تولیت بیمه ۲ خواسته وزیر از دولت و مجلس

وزیر بهداشت با اشاره به رضایت ۸۰ درصدی مردم از وزارت بهداشت گفت: منابع مالی پایدار و تولیت بیمه 2 خواسته من از دولت و مجلس است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن قاضى زاده هاشمى وزیر بهداشت در همایش کارگزاران سلامت که صبح امروز در  مرکز همایش های رازی برگزار شد، اظهار کرد: رضایتمندى ٨٠ درصدى مردم از طرح تحول سلامت آمار داخلى بود، آمار از بیرون بسیار بیشتر از این رقم است.

وی بیان کرد: راى هایى که نمایندگان بعد از یک دوره کار کردن در سخت‌ترین وزارتخانه به این حوزه دادند، باعث افتخار است و در کشور اگر بیمارى خوب شود، شفا را از خدا مى داند و اگر بدتر شود، از چشم ما مى بیند.

وزیر بهداشت گفت: آقاى دیناروند به عنوان یکى از دانشمندان کشور، با وجود زخم زبان‌ها کارهاى ارزشمندى کردند و براى آنهایى که با خدا معامله کردند، تلخی‌هاى کارى شیرین مى شود. 

وی با بیان اینکه محور ما در حوزه بهداشت پیشگیرى از بروز بیمار‌ی‌هاى غیرواگیر است، تصریح کرد: دائم به ما مى گفتند، شما درمانگرید، اما در حوزه بهداشت کارهاى بزرگى شد که باید هزینه‌ها متناسب درآمد‌ها باشد و بیمارستان‌ها مستقل شوند و ما به دنبال گسترش وزارت بهداشت نیستیم، بحث انتقال بیمه‌ها را هم به دلیل تولیت آن پیش کشیدیم.

قاضی زاده هاشمی عنوان کرد: وزیر بهداشت قبل از من سخت‌ترین روز‌ها را دوشنبه اعلام کرد؛ روزى که نمایندگان مشکلاتشان را مطرح مى کنند. تا به امروز بهترین روز‌های من، دوشنبه‌ها بود.

وی افزود: دیجیتالیزه کردن خدمات کارى است که هر چقدر بتوانم وقت مى گذارم و در نظام هاى سلامت ٢٠ تا ٣٠ درصد هدر رفت منابع وجود دارد، پس در کشور ما این مشکل نیست، اما براى جلوگیرى از آن باید خدمات دیجیتالى ارائه شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در زمینه پزشک خانواده و بهداشت محیط دولت را کوچک کردیم، اما وقتى منابع تخصیص نیافت متوجه اشتباه خود شدیم، یادآور شد: امیدوارم حضور روساى دانشگاه‌ها در راس به استقلال آنها کمک کند و زمانی که منابع مالى پایدار تحقق یابد این اتفاق مى افتد.

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۳ ۱۵ شهريور ۱۳۹۶
اینو نگن چی بگن هان؟؟؟؟؟؟؟؟؟ وقتی فردی مریض میشه حاضره هر کاری بکنه تا از فشار درد خارج بشه پس اگه آجرم بزنی تو سرش راضیه
آخرین اخبار