مدیرکل دفتر حراست سازمان جنگل‌ها در اردبیل؛

خرید ۳۰ دستگاه پهپاد برای مبارزه با زمین‌خواری

مدیرکل دفتر مرکزی حراست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: با خرید ۳۰ دستگاه پهپاد در این راستا برای نظارت بر پدیده زمین‌خواری در کشور گام‌های موثری برداشته شده است.

خرید ۳۰ دستگاه بهپاد برای مبارزه با زمین‌خواریبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا هدایتی مدیرکل دفتر مرکزی حراست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری  پیش از ظهر امروز در کارگاه آموزشی راهکارهای ارتقای حفاظت فیزیکی در سرعین اظهار داشت: در حال حاضر حدود 3 هزار پست حساس در کشور وجود دارد که به‌ازای هر پست در کشور 74 شهید تقدیم انقلاب شده تا یک پست حساس تعریف شود.

وی وظیفه حراست‌ها را صیانت از این پست‌ها و جایگاه آن دانست و بیان کرد: نگاه حراست مچ‌گیرانه نیست بلکه پیشگیری‌کننده بوده و تلاش و جدیت در راستای خدمات‌رسانی شایسته و مناسب به مردم از هر گونه تخلف جلوگیری شود.

مدیرکل دفتر مرکزی حراست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به اینکه 89 درصد اراضی کشور در اختیار سازمان جنگل‌هاست، افزود: این سازمان مسئولیت حفاظت بالاترین سرمایه مملکت را بر عهده دارد و ارزش اقتصادی چوب جنگل‌های شمال چندین برابر نفت کشور است.

هدایتی با بیان اینکه طرح ملی مبارزه با زمین‌خواری در کشور به صورت جدی پیگیری می‌شود، گفت: با خرید 30 دستگاه پهپاد در این راستا برای نظارت بر پدیده زمین‌خواری در کشور گام‌های موثری در این زمینه برداشته شده است و این امر می‌تواند تخلفات در این حوزه را تا حد زیادی کاهش دهد.

مدیرکل دفتر مرکزی حراست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و نیز شهدای مدافع حرم بیان کرد: برای به ثمر نشستن نهال انقلاب اسلامی چندین هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی شده است و هم اکنون حراست از دستاوردهای نظام و انقلاب وظیفه ماست.

زمین‌خواری در تمامی شهرستان‌های استان اردبیل به پنج درصد رسید

شهامت هدایت مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل  در این کارگاه آموزشی اظهار داشت: مسئولیت روسای حراست منابع طبیعی استان‌ها در راستای حفاظت و صیانت و برخورد با متخلفان به انفال بسیار خطیر و سنگین بوده و در این راستا باید تلاش همه‌جانبه‌ای داشته باشند.

وی گفت: خوشبختانه با تلاش حافظان منابع طبیعی استان اردبیل زمین‌خواری در تمامی شهرستان‌های استان اردبیل به پنج درصد رسیده که حاصل تلاش شبانه روزی نیروهای تلاشگر یگان حفاظت استان بوده که تلاش و جدیت بر این است تا با تقویت این نیروها پدیده زمین‌خواری را هر چه بیشتر در استان کاهش دهیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل بیان کرد: استان اردبیل یکی از مسیرهای مهم قاچاق چوب‌آلات و زغال جنگلی توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب بوده که باسوء استفاده از انفال به دنبال کسب درآمد هستند که با نظارت‌ها و بازرسی‌های مستمر نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی از چنین اقدامات متخلفان جلوگیری شده و افرادی سوء استفادهه کننده به مراجع قانونی معرفی می‌شود.

هدایت افزود: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان با تلاش شبانه‌روزی به صورت 24 ساعته با کنترل گلوگاه‌های قاچاق عرصه را برای چنین افرادی تنگ‌تر کرده و توانسته است با افزایش آمار قابل توجه کشفیات قاچاق محصولات جنگلی در سال 96 نسبت به پنج ماهه سال گذشته گام موثری را در این راستا بردارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از کشف و ضبط بیش از سه هزار اصله چوب‌آلات قاچاق جنگلی از قاچاقچیان در سطح استان اردبیل طی امسال خبر داد و تصریح کرد: در این مدت 10 تن زغال نیز از قاچاقچیان کشف و ضبط شده و متخلفان در این حوزه دستگیر و حکم لازم در مورد تخلفات آنها صادر شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.