معرفی برترین های کتاب سال

نفرات برتر نخستین دوره انتخاب کتاب سال استان قزوین معرفی شدند .

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در آیین انتخاب کتاب سال گفت : از ۳۱۲ اثر ارسالی به دبیرخانه۲۱۴ اثر مورد ارزیابی اولیه قرار گرفت که ۸ کتاب در ۸ رشته مختلف برگزیده شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود : پس از بررسی هم ۱۱ اثر نیز قابل تقدیر شناخته شد.

اسکندری نژاد گفت : در انتخاب آثار دو اولویت قزوینی بودن مولف کتاب و مرتبط بودن با استان قزوین در نظر گرفته شده است.

وی افزود : انتخاب کتاب سال برتر نخستین تجربه استان قزوین در این حوزه است که قطعا در سال های آینده تلاش خواهد شد تا ارتقای کیفیت و کمیت جدی در اجرای برنامه داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین درهم در این مراسم گفت: آیین انتخاب کتاب سال، زمینه رصد حوزه نشر را در استان فراهم می‌آورد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود : باید در عرصه کتاب و کتابخوانی سرآمد روزگار باشیم زیرا ملت ما از کتاب ارزشمندی چون قرآن بهره‌مند است.

وی قرآن را عظیم‌ترین الگوی فعالان عرصه نشر و تألیف معرفی کرد و گفت : کتاب، قلم، هنر و فرهنگ ابزارهای تحقق اراده انسان‌ها هستند و باید تلاش کرد تا اراده‌هایمان را در زمینه اراده الهی قرار دهیم .

حضرتی ها مدیر کل مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین هم گفت : برگزاری این مراسم را گامی برای تشویق مولفان و همچنین ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه دانست .

انتهای پیام/

 

مراسم آیین انتخاب کتاب سال استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.