سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی خبر داد:

بازگشت اولین هواپیمای زائران خانه خدا/افتتاح سالن چندمنظوره برای استقبال از حجاج

فتاحی گفت:سالنی چندمنظوره به جهت رسیدگی بهتر به حجاج در طول کمتر از یک ماه راه اندازی شده که امروز همزمان با ورود آنها افتتاح می شود.

بازگشت اولین هواپیمای زائران خانه خدا/افتتاح سالن چندمنطوره برای استقبال از حجاجبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، کوروش فتاحی رئیس هیات مدیره و سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در اولین نشست خبری با موضوع بازگشت نخستین گروه از حجاج از مکه اظهار کرد: سالنی چندمنظوره به جهت کاهش شلوغی و رسیدگی بهتر به حجاج در طول کمتر از یک ماه راه اندازی شده که این سالن پس از اتمام بازگشت حجاج از سفر حج تعطیل نخواهد شد، این فضا به جهت نزدیکی به هتل،نمایشگاه و پارکینگ مسقف نیز خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه  امروز ساعت 15 همزمان با ورود حجاج  این سالن افتتاح خواهد شد،افزود: حدود 100 پرواز از 8 مرداد ماه انجام شده که قریب به 25 هزار زائر جابجا شده اند، به همین سبب پروازهای برگشت حجاج از امروز آغاز و تا 7 مهر ماه ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: تمام نیروهای پشتیبانی نظارتی اعم از نیروی انتظامی، حراست فرودگاه، گمرک برای بازگشت حجاج در حالت آماده باش هستند.

فتاحی اشاره کرد: سالنی که امروز ساعت 15  افتتاح خواهد شد کمتر از 2 میلیارد برایش هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه تمام فعالیت مدیران برای قدرت بخشی به چرخه اقتصادی است، عنوان کرد: اکنون حدود 78 درصد از درآمد شهر فرودگاهی از هوانوردی و بقیه از غیر هوانوردی بوده که این امر برای مبدل شدن به شهر فرودگاهی اندک خواهداست. به همین سبب در نظر داریم تا ابتدا منطقه ی آزادی در این شهر تشکیل شود که این پروسه ممکن چند سالی زمان بر باشد.

رئیس هیات مدیره و سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: به منظور ارائه خدمات بهتر ترمینال سلام با ظرفیت خدمات دهی به 5 میلیون مسافر در نظر گرفته شده است.

فتاحی افزود: در بحث خدمات رسانی به مسافران در ترمینال یک در شرایط بحرانی قرار داریم که تنها راه برون رفت از این مشکلات ترمینال بهره برداری و افتتاح ترمینال سلام خواهد بود.

وی ادامه داد: در صورت بهره‌برداری از ترمینال سلام 4.5 میلیون از مسافران ترمینال یک به ترمینال سلام سوق خواهند یافت و شرایط رو به بهبود خواهد رفت.

انتهای پیام/

خدمات رسانی به مسافران ترمینال یک در شرایط بحرانی قرار دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار