اعلام حمایت یک رهبر سیاسی پاکستان از درخواست صلح رییس جمهور غنی

اسفندیار ولی خان، رهبر حزب عوامی نشنل پاکستان از حکومت آن کشور می‌خواهد تا به درخواست صلح رییس جمهور افغانستان پاسخ مثبت دهد.

اعلام حمایت یک رهبر سیاسی پاکستان از درخواست صلح رییس جمهور غنیبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،این سیاست‌گر پاکستانی می‌گوید درخواست رییس جمهور غنی یک اقدام مثبت است که می‌تواند سبب کاهش تنش میان هردو کشور گردد.

او از پاکستان خواست تا به این درخواست پاسخ مثبت دهد، زیرا ثبات منطقه رابطۀ مستقیم با توسعه و اقتصاد دارد.

این در حالی‌ست که محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان چهار روز پیش در جریان ادای نماز عید اعلام کرد که ما برای مذاکرات همه‌جانبۀ صلح با پاکستان آماده هستیم و اجندای ملی ماست.

این نخستین بار نیست که رییس جمهور غنی چنین درخواستی را از پاکستان می‌کند و از ایجاد حکومت وحدت ملی به این‌طرف، بارها تاکید کرده که ما با پاکستان صلح می‌خواهیم.

حتا رییس جمهور افغانستان پیش از این صلح با پاکستان را بر صلح با طالبان اولویت داده و گفت که اول باید با پاکستان صلح شود، چون این کشور در جنگ اعلام‌ناشده با افغانستان قرار دارد.

روابط افغانستان و پاکستان در سه سال حکومت وحدت ملی بیش از هرزمان دیگر رو به تیره‌گی بوده و پاکستان به دلیل پناه‌دادن به هراس‌افگنان و حمایت از آنان، همواره مورد انتقاد مقام‌های حکومت افغانستان قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار