کارشناس مسائل اروپا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

حمایت دولت‌های اروپایی از مخالفین دولت بشار اسد زمینه‌ساز شکل‌گیری داعش شد

عسگری گفت:حمایت دولت‌های اروپایی از مخالفین دولت بشار اسد زمینه‌ساز شکل گیری داعش شد.

امیرحسین عسگری کارشناس مسائل اروپا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: داعشی‌ها برای جذب نیروهای خود از مدارس شروع می‌کنند بدین ترتیب که بچه‌های نوجوان را جذب می‌کنند.

وی در ادامه افزود: در اروپا به دلیل این که مهاجران زیادی دارد و بعضا اصالت‌های مراکشی، الجزایری و یا عرب دارندو این نو جوانان و جوانان دچار دوگانگی فرهنگی شده و به نوعی بین دو فرهنگ مانده‌اند و نمی‌دانند که فرهنگ خانواده‌هایشان را بپذیرند یا جذب فرهنگ اروپایی شوند، بنابراین در جامعه‌ای کنار جامعه اروپایی زندگی می‌کنند.

عسگری بیان داشت: این افراد به خاطر تبعیض‌هایی که در جامعه اروپا حکفرماست با وعده‌ وعیدهای گروه‌های تروریستی مانند داعش جذب آنها می‌شوند ،از طرف دیگر برخی از این افراد به دلایل جرایمی مانند فروش مواد مخدر و یا سرقت وارد زندان می‌شوند و در آ‌نجا با برخی از سرکردگان افراطی‌گری معاشرت می‌کنند و جذب این گروه‌ها می‌شوند.

کارشناس مسائل اروپا با اشاره به نقش سعودی ها در ترویج وهابیت و تروریسم در اروپا تصریح کرد: سعودی‌ها از10 الی 12 سال پیش با فرستادن مبلغان وهابی شروع به ترویج عقاید انحرافی خود در اروپا کرده‌اند مخاطب آنها اغلب جوانان هستند  که در غرب به پوچی رسیده اند بنابراین تحت شستشوی مغزی افراطی‌ها  قرار می‌گیرند.

وی در پایان به  نقش دولت‌های اروپایی در شکل گیری داعش اشاره کرد و خاطر نشان کرد: از طرفی دولت‌های اروپایی در اوایل جنگ به مخالفین دولت بشار اسد کمک می‌کردند و این باعث شد برخی از جوانان فریب بخورند و به نیروهای مخالفیکه از جمله آن می‌توان به داعش اشاره کرد، بپیوندند.

انتهای پیام/

داعشی‌ها جذب نیروهای خود از مدارس شروع می‌کنند

برچسب ها: عسگری ، ایران ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار