آغاز دوازدهمین گردهمایی بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی در کرمانشاه

دبیر علمی دوازدهمین گردهمایی بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی گفت: جریان حرکت ادبیات در کشور باید با توجه به نیازهای جامعه مورد بازنگری قرار بگیرد.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛خلیل بیگ زاده دبیر علمی دوازدهمین گردهمایی بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی  در مراسم دوازدهمین گردهمایی بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی گفت: این گردهمایی که در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار می شود بی نظیر ترین رخداد تاریخی، فرهنگی و ادبی استان است و به حق که کرمانشاه گهواره تمدن است.

وی بیان کرد: در این گردهمایی بیش از ۱۵۰۰ مقاله دریافت کردیم و مسئله مهم مورد توجه ما، تحقق دولت الکترونیک در مسیر اهداف اقتصاد مقاومتی است و در این راستا ۲۶۰ هزار صفحه کاغذ در فضای مجازی ایجاد شد.

بیگ زاده ادبیات را مرکز ثقل خاستگاه تمام اندیشه های بشری دانست و گفت: امروز آلمانی ها از قبل افسانه های کهن ایرانی برآنند تا برای کودکانشان از منظر هستی شناسی، عقل، عشق، اخلاق، خدا کار کنند.

وی با اشاره به اینکه  شورای علمی این گردهمایی متشکل از صد استاد برجسته دانشگاه است گفت: 120سخنرانی برای این گردهمایی در نظر گرفته شده تجلیل از پژوهشگران برتر از دیگر برنامه‌ها است.

 

انتهای پیام/ز

کرمانشاه گهواره تمدن است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.