دستگيری عاملان انتشار تصاوير خصوصی شهروندان رشتی

عاملان نشر اکاذیب و تصاوير خصوصی شهروندان در رشت به دام پلیس فتا افتادند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ سرهنگ ایرج محمدخانی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان گیلان گفت: 5 نفر در رشت به جرم نشر اکاذیب در فضای مجازی دستگیر شدند.

وی افزود: 5 مرد 19 تا 50 ساله که اهل رشت هستند با شکایت شهروندان مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی شان در فضای مجازی شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس فتا اظهار داشت: متهمان به جرم خود مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی با هدف انتقامجویی و تسویه حساب اعتراف کردند.

سرهنگ محمدخانی گفت: طبق ماده 18 از فصل پنجم قانون جرائم رایانه‌ای افرادی که با انتشار مطالب دروغ در فضای مجازی علیه دیگران سبب هتک حیثیت و تشویش اذهان عمومی شوند، به حبس از 91 روز تا 2 سال یا جزای نقدی از 5 تا 40 میلیون ریال و یا هر 2 مجازات محکوم خواهند شد.

وی تصریح کرد: کاربرانی که پیام رسان های موبایلی شرکت های خارجی را انتخاب و از خدمات آنها استفاده می کنند از محرمانه و امن بودن اطلاعات شخصی خود مطمئن شوند و در ارتباط، انتشار و اشتراک مطالب تقوای رسانه ای را رعایت کنند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات گیلان از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی مراتب را به نشانی اینترنتی پلیس فتا ww.Cyberpolice.ir یا پست الکترونیک به نشانی Gfata@police.ir یا شماره تلفن 2182340 گزارش کنند.

 

انتهای پیام/ع
 

دستگیری عاملان انتشار اکاذیب در رشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.