عملیات راه آهن ایلام اجرایی می شود

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی از قول وزیر راه و شهرسازی برای اتصال استان به شبکه ریلی کشور خبر داد.

 سلام امینی بیان کرد: زمان دقیق آمدن قطار به استان ایلام  و اتصال به شبکه ریلی کشور مشخص نیست اما بر اساس قول وزیر راه، شدنی است و تا زمانی که نماینده مردم ایلام هستم این مساله را پیگیری خواهم کرد. در فرصتی که وزرا برای اخذ رای اعتماد به مجلس مراجعه می کردند دستور صریح احداث راه آهن و پیمان سپاری این پروژه از وزیر راه و شهرسازی گرفته شد.  

 

وی اظهار : این دستور با دست نوشته آخوندی وزیر راه گرفته شده و در خصوص ورود بخش خصوصی به حوزه احداث راه آهن استان نیز مذاکراتی با وی انجام شده است.

 

وی با بیان اینکه اختصاص اعتبار به این پروژه زمانبر است، تاکید کرد: تنها برای احداث راه آهن تا اسلام آباد در استان کرمانشاه پنج هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است. 

 

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۶۳ درصد نیروهای شاغل در پروژه های نفت و گاز غیربومی هستند گفت: تنها ۳۷ درصد این افراد بومی استان هستند و  همواره بر واگذاری پروزه ها به پیمانکاران بومی تاکید کرده ایم.

 

وی با ابراز نارضایتی از وضعیت بخش صنعت اضافه کرد: تعدادی از کارخانه های استان تعطیل و بخش قابل توجهی نیز نیمه راکد هستند.

 

وی همچنین به وضعیت پروزه های نفت و گاز استان اشاره کرد و گفت: طرح فاز ۲ میدان نفتی آذر به پیمانکار داخلی و استارت میدان نفتی چنگوله به صورت فاینانس با سرمایه ‌ گذاری ۲.۵ میلیارد یورو نیز انجام شده است.

 

نماینده مردم ایلام در مجلس به مزیت های ایلام در حوزه های انرژی، آب و خاک و داشتن نیروی انسانی تحصیل کرده اشاره کرد و افزود: بالفعل کردن این سرمایه های بالقوه نیازمند جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی است ضمن اینکه می توان از ظرفیت صندوق توسعه ملی نیز بهره گرفت تا شاهد رونق فضای تولید و کسب و کار و اشتغالزایی در چارچوب اهداف اقتصاد مقاومتی

 

انتهای پیام/ع

دستور اجرا شدن راه آهن ایلام صادر شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.