رئیس هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی سیستان وبلوچستان؛

اعزام تیم بازی های بومی و محلی استان به جشنواره بین المللی

رئیس هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی سیستان و بلوچستان گفت: تیم فرهنگی ورزشی بازیهای بومی محلی استان امروز پس از تجدید میثاق با شهدا در گلزار شهدای زاهدان به جشنواره بین المللی فرهنگی ورزشی اقوام اعزام شد.

اعزام تیم بازی های بومی و محلی استان به جشنواره بین المللیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمد امیر براهویی رئیس هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی استان اظهار داشت: این جشنواره با حضور اقوام ایرانی و چهار کشور خارجی در دو بخش بازی های بومی محلی و بخش آیینی و موسیقی محلی از 16 شهریور ماه جاری در شهرستان گرمسار استان سمنان برگزار می شود.

براهویی  ادامه داد: تیم سیستان و بلوچستان در این دوره از رقابت ها با حضور 10 نفر از بانوان ورزشکار شهرستان های زاهدان و ایرانشهر و 10 نفر مرد از شهرستان های چابهار، قصرقند و زاهدان شرکت کرده است.

وی افزود: همچنین 12 نفر از سیستان و بلوچستان در قالب گروه آیینی رقص شمشیر برای شرکت در جشنواره یادشده عازم استان سمنان شدند.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به تنوع فرهنگی تا کنون 130 بازی بومی محلی در استان شناسایی شده به طوری که تنوع این رشته ها زمینه جذب بیش از 6 هزار ورزشکار سازمان یافته را در این هیات فراهم کرده است.

وی ادامه داد: همچنین سیستان و بلوچستان یکی از استانهای سرآمد در رشته بازی های بومی محلی است به گونه ای که پارسال موفق به کسب عنوان دوم کشوری شد.

گفتنی است؛ 70 هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب بیش از 50 هیات استانی و 500 هیات شهرستانی در سیستان و بلوچستان مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام/ع

اعزام تیم بازی های بومی محلی سیستان وبلوچستان به جشنوراه فرهنگی ورزشی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار