بیماری های واگیر و غیر واگیر زائران اربعین کنترل می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام از کنترل بیماری های واگیر و غیر واگیر زائران اربعین خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، علی دلپیشه  اظهار کرد: در خصوص اقدام های انجام گرفته در حوزه بهداشت و درمان در ایام اربعین در مرز بین المللی مهران ؛ دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در سه بخش بهداشت، درمان و فوریت های پزشکی عزم خود را برای ارائه خدمات ویژه به زائران اربعین حسینی (ع) جزم کرده و برنامه ریزی های لازم در این خصوص صورت گرفته است.

 

وی  گفت: در رابطه با بخش بهداشت آب آشامیدنی، بیماری های منتقله از طریق آب، بهداشت محیط، بیماری های ناشی از مواد غذایی، کنترل بیماری های واگیر و غیر واگیر زائران در دستور کار قرار گرفته است.

 

دلپیشه افزود: علاوه بر این در حوزه درمان نیز سلامت مادران و کودکان به خصوص مادران باردار اقدام های ویژه ای صورت خواهد گرفت و در فوریت های پزشکی علاوه بر امکانات استان از امکانات کشوری نیز استفاده خواهد شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با بیان اینکه در مجموع ۲۰۰ دستگاه آمبولانس، عهده دار رسیدگی به فوریت های پزشکی زوار از ورودی استان تا مرز بین المللی هستند.ادامه داد:علاوه بر این دو دستگاه بالگرد و ۱۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس مستقر می شوند.

 

دلپیشه با اشاره به اینکه قریب به ۳۰۰ نفر نیروی فوریت پزشکی در منطقه حضور خواهند داشت افزود: در بخش درمان نیز بیمارستان صحرایی و کلینیک سیار دندانپزشکی مستقر خواهد شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: این خدمات از ۱۰ روز مانده به اربعین تا ۱۰ روز بعد از اربعین در مرز بین المللی مهران ادامه خواهد داشت.

 

انتهای پیــام/ع

کنترل بیماری های زائران اربعین 96 در مهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.