رئيس سازمان صداوسيما در اختتاميه بيستمين جشنواره توليدات مراكز استان‌ها:

توجه ويژه به شبكه های استانی با رشد سازمانی همراه بوده است

دكتر علي عسكری گفت: در هر مقطعی كه به مراكز استان ها توجه شده است شاهد ارتقا و شكوفايی سازمانی بوده ايم.

به گزارش  حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  به نقل از روابط عمومي رسانه ملي، دكتر علي عسكري در آيين اختتاميه بيستمين جشنواره توليدات راديويي و تلويزيوني در سنندج به شرايط سخت و پيچيده كار رسانه اي در فضاي رقابتي بي امان امروز اشاره و اظهار كرد: لازمه حفظ مرجعيت و بقاي رسانه توليد برنامه هاي شاخص و مخاطب پسند است كه برگزاري اين جشنواره زمينه افزايش توليدات كيفي را فراهم مي كند.

رئيس رسانه ملي با تاكيد بر اهميت استفاده رسانه از نخبگان كشور تاكيد كرد: نخبگان در تمامي حوزه ها و رشته ها بايد در راديو و تلويزيون حضور موثر داشته باشند و اين جزو ماموريت اصلي ماست.

دكتر عسكري با اشاره به آثار شاخص جشنواره امسال اظهار اميدواري كرد: با تلاش همه برنامه سازان و همكاران در جشنواره سال آينده به ميزباني استان چهار محال و بختياري شاهد رشد كمي و كيفي آثاري از اين دست باشيم.

وي بر ضرورت تربيت نسل جديد براي رسانه ملي تاكيد كرد و افزود: بايد نيروهاي جوان و نخبه را براي آينده رسانه پرورش دهيم چرا كه موفقيت هر رسانه در گرو جوانان است.

رئيس رسانه ملي با اشاره به اهميت دوره نوجواني و جواني و نقش آن در شكل گيري هويت فرد خاطرنشان كرد: بر اين اساس بايد براي توليد محصولات فرهنگي و رسانه‌اي براي جوانان و نوجوانان در كشور با جديت تلاش كنيم.

دكتر عسكري ضمن دعوت از همه هنرمندان و برنامه سازان براي همراهي با رسانه ملي به منظور توليد آثار فاخر ويژه آينده سازان كشور گفت: شبكه اميد كه به تازگي تاسيس شده است آمادگي نمايش توليدات شاخص شبكه هاي استاني در اين خصوص را دارد.

وي اذعان كرد: در دوره هاي مختلف در حوزه مسئوليتي سازمان در هر مقطعي كه به مراكز استان ها توجه شده است شاهد ارتقا و شكوفايي سازماني بوده ايم و امروز نيز با توجه به وجود زير ساخت هاي لازم زمينه بروز و ظهور آثار فاخر و ارزشمند استاني مهياست.

رئيس سازمان صداوسيما گفت: بايد به جايي برسيم كه محصولات استاني ما در قالب توليدات ملي قابل عرضه باشند به طور نمونه در اين مسير نهضت پويانمايي و انيميشن و كسب موفقيت در اين حوزه بر عهده مراكز استان‌ قرار گرفت چرا كه وجود جوانان مستعد در اين حوزه مي‌تواند زمينه لازم براي رسيدن به موفقيت را فراهم سازد.

وي به راه‌اندازي جشنواره مستند سازمان صدا و سيما در سال جاري اشاره و تصريح كرد: در استان‌ها بايد تراز كيفي توليد مستند ارتقا يابد چرا كه مستند يك پديده تلويزيوني است كه مي‌تواند بسيار اثرگذار باشد.

دكتر عسكري در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به نام‌گذاري امسال به نام اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال خاطرنشان كرد: جامعه نياز به رشد اقتصادي دارد چرا كه در كنار رشد اقتصادي شاهد توسعه كشور در ساير حوزه ها نيز خواهيم بود بر اين اساس شبكه هاي استاني بايد موضوع اقتصاد را در اولويت هاي خود قرار دهند.

وي با تاكيد بر آمادگي رسانه ملي براي كمك به دولت به منظور تحقق تعهد دولت براي ايجاد شغل تا پايان سال تصريح كرد: يكي از مشكلات اساسي ما در كشور موضوع آموزش است و چون مهارت‌آموزي از زيرساخت‌هاي توسعه شغل است، رسانه ملي بايد در جهت فرهنگ‌سازي براي مهارت‌آموزي تلاش كند.

رئيس سازمان با بيان اينكه شبكه ايران كالا با هدف رشد محصولات ايراني راه اندازي شده است، افزود: فرهنگ‌سازي براي استفاده از توليدات داخلي گامي مهم در ايجاد انگيزه براي توليد در كشور است و رسانه در اين خصوص مي تواند بسيار اثرگذار باشد.

دكتر علي عسكري همچنين ضمن تشريح فعاليت هاي صداوسيما در حوزه فضاي مجازي و برنامه هاي در دست اقدام اين رسانه درايجاد شبكه مجازي بومي و ملي يادآور شد: شبكه هاي استاني بايد توليد محتواي مناسب براي فضاي مجازي را در دستور كار خود قرار دهند و در اين چارچوب براي حفظ و صيانت از مالكيت آثار توليد شده اقدامات بسيار خوبي در حوزه بازار محتوا انجام گرفته است.

رئيس سازمان صداوسيما در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به جاذبه هاي بي نظير طبيعي و گردشگري استان كردستان گفت: اين استان مهد فرهنگ و تمدن بوده و حمايت رسانه اي از گردشگري اين استان بركات اقتصادي فراواني براي آن خواهد داشت.

دكتر عسكري به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص استان كردستان اشاره و تصريح كرد: اين استان با تقديم بيش از پنج هزار شهيد و وجود انسان هايي مجاهد، سلحشور، شجاع، غيور و وفادار به انقلاب مايه مباهات است.

رئيس رسانه ملي ساخت اثر سينمايي شيار 143 با نقش آفريني بي بديل خانم مريلا زارعي در نقش مادر شهيد را گوشه اي از قابليت هاي هنر در به تصوير كشيدن حماسه هاي بزرگ استان كردستان دانست و افزود: اگر اين حماسه ها را با زبان هنر بيان كنيم ارزش واقعي اين استان بيشتر آشكار مي شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۱۳:۵۹ ۱۷ شهريور ۱۳۹۶
سلام
باز هم کافی نیست