صادرات صیفی جات به روسیه

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک گفت: روسیه بازار هدف صادرات محصولات صیفی و سبزی کشاورزان و تولیدکنندگان این شهرستان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  هدایت اله موسوی، رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک بیان داشت: توسعه خدمات به کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی با هدف ارتقا کیفیت محصولات و به وجود آوردن فضای رقابتی برای کشاورزان از اولویت مهم در برنامه کاری مجموعه جهاد کشاورزی قرار داده‌ایم و با توجه به برنامه‌ریزی که انجام شده امیدواریم شاهد افزایش رشد صادرات محصولات کشاورزی به بازار هدف باشیم.

وی افزود: ۵ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک به کاشت و صادرات محصولات کشاورزی به کشور روسیه اختصاص داده شده و با توجه به بازار مناسب و برنامه‌ریزی انجام گرفته امیدواریم شاهد افزایش تولید و صادرات محصولات به کشور روسیه در سال‌های آتی شویم.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک گفت: بیش از ۱۷ هزار تن محصولات تولیدی سبزی و صیفی تولیدشده در سطح ۵ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک به کشور روسیه ارسال شد.

وی با اشاره ارزآوری ۱۰ میلیون دلاری صادرات محصولات سبزی و صیفی تولید شده در اندیمشک تصریح کرد: ارزش محصولات صادر شده کشاورزی در اندیمشک را بیش از ۳۷۰ میلیارد ریال دانست و میزان اشتغال به دست آمده از طریق صادرات محصولات کشاورزی اندیمشک را بیش از ۴ هزار نفر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم در این زمینه به وجود آمده است.

موسوی با اشاره به ارزش ارزآوری ۱۰ میلیون دلاری صادرات محصولات سبزی و صیفی و ایجاد ۴ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم در شهرستان اندیمشک، استان و کشور از طریق صادرات بیش از ۱۷ هزار تن صادرات محصولات صیفی و سبزی در شهرستان اندیمشک اظهار داشت: یکی از راه‌های کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال را برنامه‌ریزی و حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان و به وجود آوردن شرایط مناسب برای صادرات محصولات و شناسایی بازارهای هدف و تعیین یک برنامه و نقشه راه برای دستیابی به صادرات محصولات کشاورزی به کشورها برای ایجاد رونق اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور می‌باشد.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک بیان کرد: مجموعه جهاد کشاورزی اندیمشک با تمام توان و قدرت آماده حمایت از طرح‌های بخش خصوصی در زمینه توسعه کشاورزی و ایجاد اشتغال برای جوانان در شهرستان است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.