فایننشال تایمز: تغییرات بزرگ در سیاست‌های عربستان سعودی در راه است

روزنامه فایننشال تایمز اعلام کرد طبق یک سند افشا شده، قرار است تغییراتی بزرگ در سیاست‌های عربستان بوقوع بپیوندد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم، روزنامه فایننشال تایمز متن سندی را منتشر کرده است که از ایجاد اصلاحاتی گسترده در سند چشم انداز 2030 سعودی ها که بوسیله «محمد بن سلمان» ولیعهد این کشور طراحی شده، حکایت دارد.

روزنامه فایننشال تایمز تصریح کرد: اهدافی که ولیعهد سعودی طبق این سند برای متحول کردن عربستان از طریق اصلاح اقتصاد و پایان دادن به تکیه بر نفت، تعیین کرده بود، به نظر می رسد که غیرواقع بینانه طراحی شده است. بر همین اساس عربستان در صدد نگارش برنامه تحول ملی 2 با امکان مدیریت آسان تر امور هست. قرار است همزمان با برنامه جدید، طرح های دیگری از جمله فراهم کردن مسکن برای تمام گروه ها و نه فقط ثروتمندان اجرایی گردد.

در ادامه این مطلب آمده است: برنامه تحول ملی 2 یکی از برنامه های تحقق چشم انداز است که یکی از ماموریت های اصلی آن، محقق کردن اهداف شاهزاده سعودی می باشد. بنا به گفته یکی از مشاوران دربار سعودی، این برنامه جدید اعتراف به غیر واقع‌بینانه بودن بسیاری از آن اهداف است که شاید تاثیرات زیادی بر روی اقتصاد داشته باشد. جزئیات کامل این تغییرات تا پایان ماه اکتبر مشخص و سند نهایی توسط مقامات سعودی ارائه خواهد شد.

فایننشال تایمز در پایان نوشته است: سند چشم انداز 2030 که مجددا نگارش خواهد شد، موجب افزایش نگرانی سعودی ها شده است و بر روی میزان آمادگی آنها به منظور پذیرش این تغییرات تاثیر بسیاری دارد. سند چشم انداز 2030 مورد انتقادات گسترده ای است و محمد بن سلمان نیز از حمایت تمامی اعضای خاندان خود برخوردار نیست.

انتهای پیام/

فایننشال تایمز از وقوع تغییرات عمده در سیاست‌های عربستان خبر داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۱۷ شهريور ۱۳۹۶
مرگ بر داعش
آخرین اخبار