مدیر تیم های ملی ووشو:

ووشو یکی از با برنامه‌ترین رشته‌های ورزشی در ایران است

ملکی معتقد است ووشو یکی از با برنامه‌ترین رشته‌های ورزشی در ایران است.

مجید ملکی مدیر تیم های ملی ووشو در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی باشگاه خبرنگاران جوان درباره دو رویداد مهم پیش روی تیم های ملی ووشو اظهار داشت: ووشوکاران خود را برای دو رویداد مهم آماده می کنند. رویداد اول نهمین دوره مسابقات جوانان آسیا در کره جنوبی است. در این رقابت ها که از 22 شهریور آغاز می شود، 22 ورزشکار از جمله 12 پسر و 10 دختر در دو بخش ساندا تالو به کره جنوبی اعزام خواهند شد.

او ادامه داد: رویداد بعدی مسابقات جهانی بزرگسالان است که از 4 تا 14 مهر در کازان روسیه برگزار می شود که از کشورمان 10 ورزشکار مرد و 6 ورزشکار خانم در دو بخش ساندا و تالو حضور خواهند داشت. از سال 2009 تا کنون کشورمان در مسابقات جهانی موفق به کسب مقام دوم جهان شده است. این بار نیز در تلاشیم این مقام را حفظ کنیم. البته با توجه به این که مسابقات در روسیه برگزار می شود باید شرایط میزبانی را برای این کشور در نظر گرفت. روسیه برای قرار گرفتن در جایگاه دوم جهان خیز برداشته است اما امیدوارم این اتفاق نیفتاد و همانند سال های گذشته ایران در جایگاه دوم قرار بگیرد.

*روند انتخاب ملی پوشان جوان در ووشو
ملکی درباره روند انتخاب ووشوکاران جوان برای حضور در مسابقات جوانان گفت: درست است که روند انتخابی ملی پوشان در ووشو از طریق لیگ نیست. و لیگ تنها به سطح فنی بازیکنان کمک می کند و جنبه درآمدزایی دارد، اما در صورتی که اگر استعدادی رو در لیگ شناسایی کنیم حتما به اردو دعوتش خواهیم کرد. راه اصلی ورود مسابقات قهرمانی کشور است، برگزیدگان استان ها در مسابقات قهرمانی کشور شرکت می کنند و نفرات اول تا سوم با صلاح دید کادر فنی در اردوهای ملی شرکت می کنند. بعد از آن در هر وزن 4 نفر، سه بار با یکدیگر مسابقه انتخابی می دهند و در نهایت نفر اول فیکس تیم ملی خواهد شد.

*حضور در میان 4 کشور برتر آسیا
مدیر تیم های ملی ووشو درباره احتمال مدال گیری جوانان در مسابقات کره جنوبی تصریح کرد: بسیاری از این افراد برای اولین بار است که به مسابقات خارجی اعزام می شوند. پیش بینی مدال گیری برای این رده سنی دشوار است. اما فدراسیون در اردوهای ملی تمام امکانات لازم برای آن ها را فراهم کرده است. با توجه به توانی که ووشو دارد انتظار می رود در میان 4 کشور برتر قرار بگیریم.

*برنامه ریزی مهم تر از بودجه
ملکی خاطر نشان کرد: ووشو یکی از با برنامه ترین رشته های ورزشی ر ایران است. برنامه های فدراسیون برای دو سال آینده نیز مشخص است. ضمن این که برای حضور در مسابقات مختلف برنامه ریزی می شود و قبل از آن اردو و بازی های تدارکاتی برگزار می شود. به همین دلیل است که ووشو به طور هم زمان می تواند سه تیم ملی را به مسابقات مختلف اعزام کند.

او درباره کمبود بودجه در فدراسیون بیان کرد: ووشو هم همانند ورزش های دیگر با کم بودجه مواجه است و از این بابت سختی هایی را نیز متحمل می شود. نمی توان از اهمیت بودجه چشم پوشی کرد. اما آن چه که بیشتر از بودجه اهمیت دارد برنامه ریزی و استفاده درست از امکانات است.

 انتهای پیام/

 اظهارات مدیر تیم های ملی ووشو درباره آخرین وضعیت تیم ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار