ملاله یوسف‌زی از جامعه جهانی خواست از مسلمانان روهینگیا حمایت کند

برنده جایزه صلح نوبل سال 2014 از جامعه جهانی خواست برای حمایت از مسلمانان روهینگیا در میانمار، که ارتش دست به کشتار آنان زده است، دست به اقدام بزند.

ملاله یوسف‌زی از جامعه جهانی خواست از مسلمانان روهینگیا حمایت کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز، ملاله یوسف‌زی، برنده جایزه صلح نوبل سال 2014 میلادی می‌گوید که «جامعه جهانی» باید برای محافظت از اقلیت مسلمانان میانمار وارد عمل شود.

او همچنین بار دیگر از آنگ سان سوچی، رهبر حزب حاکم در میانمار، و دیگر برنده جایزه صلح نوبل خواست تا در دفاع از مردم روهینگیا صحبت کند. او گفت: «ما نمی‌توانیم در وضع کنونی ساکت بمانیم. شمار مردمی که آواره شده اند صد‌ها هزار نفر است.»

این فعال حقوق بشر، که اکنون دانشجوی دانشگاه آکسفورد انگلیس است، در جریان سخنرانی در این دانشگاه خواستار واکنش بین‌المللی به خشونت‌ها در میانمار شد. او گفت: «فکر می‌کنم ما حتی نمی‌توانیم برای لحظه‌ای تصور کنیم که اگر تابعیت و حق زندگی‌مان در یک کشور کاملا انکار شود، چه خواهد شد.»

او افزود: «این یک موضوع حقوق بشری است و دولت‌ها باید به آن واکنش نشان دهند. مردم آواره شده اند و با خشونت‌های زیادی مواجه هستند. کودکان از تحصیل محرومند، نمی‌توانند از حقوق اساسی بهره‌مند شوند و در وضع ترور بسر می‌برند.»

این برنده جایزه صلح نوبل در ادامه گفت: «ما باید بیدار شویم و واکنش نشان دهیم. من امیدوارم آنگ سانگ سو چی نیز به این مسئله واکنش نشان دهد.»

ملاله یوسف‌زی که اکنون بیست ساله است همچنین ابراز خوشحالی کرده است که همچون بی‌نظیر بوتو، دیگر «رهبر زن قدرتمند» پاکستان در آکسفورد به تحصیل می‌پردازد.

انتهای پیام/

در خواست ملاله یوسف زی از جامعه جهانی برای حمایت از مسلمانان روهینگیا 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۱۷ شهريور ۱۳۹۶
!
آخرین اخبار