برگزاری همایش تجلیل از سادات محمدیه نایین

مراسم تجلیل از سادات بنی زهرا(س) محمدیه نایین با حضور مسئولین و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

 نماینده مردم شهرستان های نایین و خروبیابانک در گفتگو با خبرنگار    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با اشاره به اینکه اکرام و تجلیل از فرزندان حضرت زهرا(س) تجلیل از پیامبر (ص) بزرگ اسلام است گفت : در اسلام بر اکرام و گرامی داشتن سادات بسیار تاکید شده است که عید غدیر خم بهترین فرصت برای این امر می باشد.

دکتر پوربافرانی یکی از مهمترین هدف بزرگداشت عید سعید غدیرخم را تبیین مفهوم ولایت در فرهنگ شیعه به جهت گسترش و تعمیق مردم دانست و افزود : عید غدیر تبیین مفهوم ولایت در فرهنگ شیعه و شناخت مردم از الگوهاي ديني، تبيين مقام و منزلت و احياي تكريم سادات بنی زهرا (س)است.

وی با تاکید بر اینکه باید غدیر و عاشورا را باهم پیوند دهیم بیان کرد : ولایت یک ذهنیت نیست بلکه نسخه نجات بخش بشریت است که همه مردم در جهت احیای این نعمت الهی تلاش کنند.

نماینده نایین و خوروبیابانک در پایان خاطر نشان کرد : امروز هرچه داریم از برکت ولایت و رهبری است چرا که همه ما باید شکرگذار این نعمت بزرگ باشیم که خداوند با این نعمت ما را مشمول هدایت خاصه خود نمود.

مطرح کردن سنت حسنه احترام به سادات و فراهم سازی بستر مناسب برای هویت شناسی دینی بر اساس نگرش ائمه معصومین از دیگر اهدافی است که این همایش دنبال می کند.

گفتنی است مراسم تجلیل از سادات بنی زهرا (س) هر سال مصادف با روز عید غدیر خم بعد از قرائت دعای ندبه توسط ذاکرین در مسجد امام صادق (ع) محمدیه نایین با حضور سادات و اقشار مختلف مردم برگزار می شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار