اختصاص ۱۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به بهزیستی

مدیرکل بهزیستی استان قزوین از اختصاص ۱۰۷ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت خوداشتغالی برای مددجویان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ علیرضا وارثی گفت: از این میزان تا کنون ۶۰ میلیارد ریال محقق شده است.

وی افزود: ۱۵ بانک در استان در اعطای وام‌های خود اشتغالی با بهزیستی همکاری می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان گفت: طرح توسعه مشاغل خرد امسال در مناطق محروم روستایی با هدف کاهش مهاجرت روستاییان به شهر‌ها و پیشگیری از حاشیه نشینی و آسیب‌های اجتماعی حاصل از آن برنامه ریزی شده است.

وارثی گفت: بهزیستی استان پارسال در ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و محروم افزایش ۵۲ درصدی در رابطه با اجرای تعهد سازمانی خود داشته است.

وی توسعه گروه‌های همیاران زنان سرپرست خانوار، اشتغال معتادین بهبود یافته، افزایش کارگاه‌های تولیدی و حمایتی معلولین وگسترش کمی و کیفی طرح‌های آماده سازی شغلی را از دیگر برنامه‌های اولویت دار بهزیستی استان در توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی برشمرد.

به گفته وارثی، بهزیستی استان تاکنون در زمینه کاهش تصدی دولت از طریق واگذاری خدمات به ۳۰۰ مرکز غیر دولتی تحت نظارت برای هزار و ۷۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.

وارثی گفت: برای ایجاد انگیزه جذب و بکارگیری مددجویان تحت پوشش بهزیستی و ایجاد فرصت شغلی و اشتغال پایدار مددجویان، بسته مشوق‌های کارفرمایی در نظر گرفته شده است که طبق آن کارفرمایانی که هریک از مددجویان تحت حمایت بهزیستی را بکار گیرند، ۲۳ درصد بیمه سهم کارفرمایی آن پرداخت خواهد شد.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان، ۶۳ کارفرما از مشوق‌های اشتغال مددجویان بهزیستی در استان بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/

 

پرداخت وام خوداشتغالی به مددجویان استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.