وزیر دفاع ژاپن: کره شمالی را می‌توان کشوری هسته‌ای قلمداد کرد

وزیر دفاع ژاپن با اشاره به آزمایش هسته‌ای قدرتمند کره شمالی گفت این کشور از توانمندی کافی برخوردار است تا به عنوان کشور‌ی هسته‌ای تلقی شود.

وزیر دفاع ژاپن: کره شمالی را می‌توان کشوری هسته‌ای قلمداد کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ایتسونوری اونودرا، وزیر دفاع ژاپن، امروز یکشنبه اعلام کرد: تازه‌ترین آزمایش هسته‌ای کره شمالی نشان می‌دهد که این کشور به فناوری‌های پیشرفته دست پیدا کرده و پیونگ‌یانگ هم اکنون از توانمندی کافی برخوردار است تا آن را یکی از کشور‌های هسته‌ای جهان قلمداد کنیم.

او امروز در مصاحبه با شبکه «ان اچ کی» با بیان این مطلب اعلام کرد این احتمال وجود دارد که کره شمالی یک بمب هیدروژنی را با قدرت حدود ۱۶۰ کیلوتن تی‌ان‌تی آزمایش کرده باشد، بنابراین فناوری آن‌ها در واقع رو به پیشرفت است. این تهدید بزرگی است و کره شمالی این قابلیت را دارد تا به عنوان یک کشور هسته‌ای قلمداد شود.

وزیر دفاع ژاپن افزود: «البته کره شمالی یک توانایی دیگر نیز دارد و می‌خواهد تا موشک بالستیک قاره پیما نیز در اختیار داشته باشد. از آنجایی که قصد نهایی آن‌ هدف قرار دادن خاک آمریکا با موشک‌های مجهز به کلاهک هسته‌ای است این احتمال وجود دارد که اقدام بعدی آن‌ها ازمایش یک موشک دیگر بالستیک قاره پیما باشد. اگر این ازمایش انجام شود، موشک از آسمان ژاپن عبور خواهد کرد و ما به صورت شبانه روزی در حال پایش و نظارت اوضاع هستیم.»

انتهای پیام/

اظهارات وزیر دفاع ژاپن درباره هسته‌ای قلمداد کردن کرده شمالی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار