معاون سوادآموزی آذربایجان‌شرقی خبرداد؛

رشد ۲.۲ درصدی باسوادی درآذربایجان‌شرقی

معاون سوادآموزی آذربایجان‌شرقی گفت: درصد باسوادی استان در گروه هدف ۹۴.۳ است و نسبت به سال ۹۰ خوشبختانه شاهد رشد ۲.۲ درصدی هستیم.

رشد ۲.۲ درصدی باسوادی درآذربایجان‌شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محمدحسین‌ اشرفی  معاون سوادآموزی آذربایجان‌شرقی،ضمن گرامیداشت فرارسیدن ۱۷ شهریور سالروز جهانی مبارزه با بی‌سوادی و تشکر از تلاش‌های مسؤولان برای ریشه‌کنی بی‌سوادی با اشاره به سرشماری سال ۹۵ اظهار داشت: درصد باسوادی استان در گروه هدف ۹۴.۳ است و نسبت به سال ۹۰ خوشبختانه شاهد رشد ۲.۲ درصدی هستیم.

 

وی افزود: لازمه ریشه‌کن کردن بی‌سوادی بستن مبادی بی‌سوادی بوده و مجموعه آموزش و پرورش در این راستا برنامه‌هایی از قبیل جذب حداکثری اولیای بی‌سواد را داشته و برای رسیدن به این هدف برنامه‌های پیش‌بینی شده را در اولویت قرار داده است.

 

معاون سوادآموزی استان افزود: علاوه بر تلاش‌های مجموعه سوادآموزی و آموزش و پرورش نیاز به همت ملی داریم تا هر چه سریع‌تر بی‌سوادی را در استان به صفر برسانیم.

 

معاون مدیرکل آموزش و پرورش با بیان اینکه میانگین کشور در جذب اولیای بی‌سواد ۵۵.۳۹ درصد است، خاطرنشان کرد: این در حالی هست که استان دارای میانگین ۷۵.۱ درصدی بوده و در رتبه‌بندی جذب اولیای بی‌سواد رتبه ۶ کشوری را کسب کرده است.

 

وی در ادامه با اشاره به شعار سوادآموزای یونسکو در سال‌جاری با عنوان «سوادآموزی در دنیای دیجیتال» اضافه کرد: در همین راستا استان اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزش رایانه(ICDL) در بین سوادآموزان دوره انتقال کرده و امسال در ۱۰ ناحیه و منطقه بیش از ۲۰۰ نفر تحت‌پوشش این دوره‌های آموزشی قرار خواهند گرفت.

 

اشرفی ادامه داد: استان آذربایجان‌شرقی براساس ارزیابی عملکرد سالانه استان‌ها توسط سازمان سوادآموزی کشور در تعداد برگزاری شورای پشتیبانی سوادآموزی و بهره‌گیری از سامانه سوادآموزی رتبه اول کشور را به دست آورده است.

معاون سوادآموزی استان در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص حق‌الزحمه و پاداش مصوب سال ۹۶ را برای آموزش‌دهندگان و سوادآموزان بیان کرد: حق‌الزحمه آموزش‌دهندگان به‌ازای قبولی هر سوادآموز 6 میلیون و 800 هزار ریال و حق‌الزحمه آموزش‌دهندگان به‌ازای قبولی هر سوادآموز معلول 10 میلیون ریال و پاداش سوادآموزان خودآموز در صورت قبولی 7 میلیون و 200 هزار ریال و پاداش سوادآموزان حاضر در کلاس در صورت قبولی یک میلیون و 440 هزار ریال خواهد بود.

انتهای پیام/خ

شعار سوادآموزای یونسکو در سال‌جاری دراستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.