مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان:

جنگل کاری ۲۸ هکتار از اراضی شهرستان دورود

به منظور توسعه جنگل‌های لرستان، طرح جنگل کاری بابا محمد در سطح ۲۸ هکتار از اراضی شهرستان دورود با کاشت گونه‌های بادام دیم انجام شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ نجفی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان، از جنگلکاری اقتصادی راهی برای حفاظت از منابع طبیعی و بهبود معیشت جوامع روستایی نام برد و گفت: طرح جنگلکاری بابا محمد با کاشت گونه‌های بادام دیم که بومی و سازگار با منطقه هستند، از طریق مشارکت‌های مردمی اجرا شد.

وی افزود: سیاست سازمان جنگل‌ها بر مبنای حفاظت از سرمایه‌های ملی با بهره گیری از مشارکت‌های مردمی است که در آن مشاوره کارشناسی، تخصیص زمین و تامین نهاده‌های بذر و نهال از طریق این اداره کل تامین شده و هزینه‌های اجرایی بر عهده مردم است.

نجفی با ابراز رضایتمندی از اجرای طرح جنگلکاری اقتصادی بابا محمد شهرستان دورود اظهار کرد: در این طرح آنچه مورد هدف است نگهداری، حفاظت، توسعه مشارکت اهالی هر روستا و یا منطقه برای حفظ منابع طبیعی و آبخیزداری است.

حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از مساحت استان لرستان پوشیده از جنگل است که این جنگل‌های حوزه رویشی زاگرس از با ارزش‌ترین ذخایر جنگلی جهان است؛ و انعکاس مشکلات مردم، باعث ایجاد روحیه مطالبه گری و تسریع در حل مشکلات مربوطه شوند.

انتهای پیام/د


۲۸هکتار از اراضی شهرستان دورود جنگلکاری شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.