امام جمعه تویسرکان؛

لزوم توجه به آموزه‌های حیقوق نبی (ع)

امام جمعه تویسرکان گفت: آموزه‌های حضرت حیقوق‌نبی(ع) از اهمیت بالایی برخوردار است و باید مورد توجه نخبگان علمی و دینی قرار گیرد.

لزوم توجه به آموزه‌های حیقوق نبی (ع)به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت‌الاسلام مرتضی موحدی امام جمعه تویسرکان ، اظهار کرد: بسیاری از مردم ایران با شهرستان تویسرکان و ظرفیت‌های متنوع آن مانند بارگاه حیقوق‌نبی(ع) آشنا نیستند و تحقق اهداف مطلوب در این بخش به اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی بیش از پیش نیاز دارد.

وی افزود: بارگاه حیقوق‌نبی(ع) یک ظرفیت بی‌نظیر در حوزه‌های تاریخی، گردشگری و فرهنگی برای شهرستان تویسرکان به حساب می‌آید که باید زمینه بهره‌وری حداکثری از آن ایجاد شود.

 امام جمعه تویسرکان با اشاره به اینکه باید از ظرفیت محققان، صاحب‌نظران و پژوهشگران علمی، تاریخی، فرهنگی و دینی در روند معرفی شخصیت حیقوق‌نبی(ع) بیشتر استفاده شود، بیان کرد: رسانه‌ها و خبرنگاران از اثرگذاری بالایی در این زمینه برخوردار هستند که نباید مورد غفلت واقع شود.

وی اضافه کرد: آموزه‌های حضرت حیقوق‌نبی(ع) از این جهت که به ظهور پیامبر اعظم(ص) در آخرالزمان اشاره دارد، از اهمیت بالایی برخوردار است و باید مورد توجه نخبگان علمی و دینی قرار گیرد.

موحدی تصریح کرد: بارگاه حیقوق‌نبی(ع) علاوه بر کارکردهای تاریخی، فرهنگی و دینی می‌تواند به عنوان یک جاذبه گردشگری کم‌نظیر موجب پویایی حوزه گردشگری شهرستان تویسرکان و ایجاد فرصت‌های متنوع شغلی شود.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان تویسرکان برای بهبود فضای کسب و کار و درآمدزایی عمومی خود نیازمند بهره‌وری حداکثری از ظرفیت جاذبه‌های گردشگری است.

گفتنی است؛ حیقوق‌نبی(ع) یکی از پیامبران بنی‌اسرائیل است که بیش از ۶۰۰ سال قبل از میلاد مسیح زندگی می‌کرده و بارگاه تاریخی آن که مربوط به دوره سلجوقیان در ۹۰۰ سال پیش است، در تویسرکان زیارتگاه عموم مردم است.

 انتهای پیام/خ

ضرورت توجه به آموزه‌های حیقوق نبی (ع)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.