گسترش یک ادعا از سهمیه تا سقوط

تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز فصل گذشته از مدعیان حضور در بالای جدول بود و در فصل جاری مدعی سقوط به دسته پایین‌تر است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، نتایج ضعیف تیم فوتبال گسترش فولاد باعث شده تا مدیران این تیم برای تغییر های اساسی در راس کادر فنی تشکیل جلسه دهند .جلسه ای که در نهایت تصویب شد لوکا بوناچیچ سرمربی این تیم به کار خود ادامه دهد.

 در فصل و انتقالات بازیکنان متعدد و البته جوانی به تیم آبی پوشان تبریزی پیوستند که به نظر مهره های جذب شده تا به اینجای رقابت های لیگ برتر فوتبال نتوانستند کارایی لازم را برای گسترشی ها داشته باشند.

کار نشود ////

مهره هایی که توسط مسئولان نقل و انتقالات جذب شده و اصلا معلوم نیست جذب این مهره ها طبق خواسته سرمربی بوده یا نظر مدیران چرا که تا به امروز بوناچیچ هنوز نتوانسته آن طور که باید از مهره های خود بهره ببرد و از آنها کارنامه درخشانی را نظاره گر باشد.

البته از یک دیدگاه می توان این تیم را مورد ارزیابی قرار داد و آن هم جوانگرایی بیش از حد تیم گسترش فولاد است. مهره هایی که از تیم های امید برخی تیم های لیگ برتری جذب گشترش شدند و به نظر کارایی چندان خوبی ندارند.

در هر صورت طبق اعلام برخی کارشناسان با ورود مدیریت و سرمربی جدید دیگر گسترش سال های گذشته را نظاره گر نیستیم و این تیم دچار تغییر و تحول اساسی شده که بدون شک ادامه این روند برای باشگاه گسترش قابل قبول نیست.

کار نشود ////

گسترش فولاد که در سال های اخیر با هدایت فراز کمالوند و مهدی تار تار جزو تیم های باکیفیت و بازیکن ساز فوتبال ایران محسوب می شد با لوکا بوناچیچ به سراشیبی ناکامی افتاده و این امر می تواند پس از 4 سال در نهایت منجر به سقوط این تیم به دسته اول شود.

گسترش فولاد تنها باشگاه لیگ برتری است که اصول خصوصی سازی در آن به بهترین شکل اجرا شده و بسیاری از مدعیانی که در بالاترین سطح فوتبال ایران به میدان می روند به امکانات و تجهیزات  این باشگاه غبطه می خورند.

با این وجود مدیر عامل این باشگاه که جزو حقوقدان های فوتبالمان است تاکنون نتواسته راهکارهایی که به دیگر مدیران لیگ برتری توصیه می کرد را سر لوحه کار خود قرار دهد و در باشگاه گسترش اعمال کند.

کار نشود ////

او در دوران کوتاه مدیریتی اش در تیم تبریزی با بازیکنانی همچون سعید آقایی ،محمد ابراهیمی و حاج محمدی دچار چالش شده است که دود این امر تنها به چشم باشگاه گسترش فولاد خواهد رفت.

از طرفی از انتخاب لوکا بوناچیچ برای سرمربیگری گسترش می توان به عنوان بزرگ ترین اشتباه فصل مسئولان گسترش فولاد یاد کرد. این مربی عصبی و عصیانگر کروات که در  سال های اخیر فاصله زیادی از دوران اوج گرفته با وجود گذشت پنج هفته از لیگ برتر نتوانسته است تعامل کارسازی را با بازیکنانش ایجاد کند و همین امر عاملی است تا آبی و زردپوشان تبریزی تدابیر تاکتیکی او را جدی نگیرند و به دستورات فنی اش عمل نکنند. این درحالی است که در دوران سرمربیگری کمالوند در گسترش بازیکنان با تمام وجود و تمرکزشان برای موفقیت تیم تلاش می کردند و جایگاه این تیم نیز حداقل بالای رده دهم محسوب می شد نه انتهای جدول آن هم با کسب تنها 3 امتیاز.

به هر حال تداوم روند فعلی می تواند گسترش فولاد را در باتلاق بحران فرو ببرد و بهتر است مالک این باشگاه به جای اینکه فکر گرفتن انتقام از بازیکنان سابق این تیم باشد، خون تازه ای را به بدنه بیمار تبریزی ها تزریق کند.

کار نشود ////

زنوزی مالک باشگاه گسترش فولاد باید تا دیر نشده به فکر تغییر و تحول روی نیمکت سرمربیگری و یا حتی صندلی مدیریت باشگاه گسترش فولاد باشد چرا که هواداران پر شور تبریزی بدون شک با باخت های بعدی ساکت نخواهند نشست.

 گسترش فولاد برخلاف سال های قبلی حضورش در لیگ برتر در این فصل بازیکنان باکیفیت زیادی جذب نکرده است و بیشتر بار فنی این تیم روی دوش آندرانیک تیموریان و میلاد  فخرالدینی که از سال های طلایی خود فاصله گرفته اند و همچنین رضا خالقی فر است. در واقع نفرات جوان این تیم نشان دادند فاصله زیادی تا استانداردهای حضور در لیگ برتر دارند. از طرفی افت فاحش فرناندو خسوس، بهترین دروازه بان لیگ پانزدهم بزرگ ترین آسیب را به سازمان دفاعی گسترش فولاد وارد کرده است و این تیم با 12 گل خورده تنها تیم فصل است که تا پایان هفته پنجم تعداد گل های خورده اش 2 رقمی شد.

با نگاهی به عملکرد لوکا در تیم های مس کرمان، الشحانیه و الاهلی قطر متوجه می شویم او در سال های های اخیر در سقوط تیم هایش پیدا کرده است و به احتمال فراوان می تواند گسترش را هم به کاندید اول سقوط به لیگ دسته اول تبدیل کند.

** بیشتر بخوانیم:

آقایی: درباره تغییر مربی با ما صحبتی نشده است/ پرسپولیس می تواند فینالیست لیگ قهرمانان شود

از اولتیماتوم به بوناچیچ تا حضور بازیکن پیشین استقلال روى نیمکت

کارت مربیگری کریمی صادر شد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار