ابتکار مطرح کرد؛

اختصاص ۲۷ درصدی کادر وزارت علوم و بهداشت به زنان

معاون زنان رئیس جمهور با اشاره به آموزش سبک‌زندگی به مادران گفت: ۲۷ درصد کادر علمی وزارت علوم و بهداشت به زنان اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ معصومه ابتکار معاون امور زنان رئیس جمهوری در نوزدهمین کنگره قلب که در سالن برج میلاد عصر امروز برگزار شد، گفت: تخصص قلب درحال تبدیل شدن به یک رشته میان رشته ای  است، در گذشته بیماری های قلبی را به سیستم ایمنی مرتبط نمی دانستند ولی با پیشرفت علم این ارتباط ثابت شد.

وی بیان کرد: آلودگی هوا تاثیر منفی بر سلامت قلب و سیستم ایمنی می گذارد و این مسئله در کلان شهر ها بیشتر نمود پیدا کرده است همچنین شیوه زندگی ارتباط مستقیمی با بیماری ها دارد و بر اپی ژنتیک نیز تاثیر گذار است .

وی افزود: آموزش سبک زندگی در خانواده ها مسئله مهمی است، زندگی صنعتی گریبانگیر افراد شده است و باید به آموزش مادران در زمینه سبک زندگی درست  پرداخته شود و این موضوع در دستور کار دولت است زیرا با اصلاح رفتار اگر سبک زندگی تغییر کند بیماری ها و مشکلات کاهش پیدا می کند.

وی عنوان کرد: نقش زنان در عرصه های علمی پررنگ است، ۶۰ درصد زنان در دانشگاه ها تحصیل  و موفقیت های پی در پی را برای کشور کسب کرده می‌کتند، مرحوم میرزاخانی نمونه یک زن موفق است و او به یک چهره جهانی تبدیل شد و جایزه فیلز را برای کشور کسب کرد.

ابتکار افزود: ما باید زمینه ها را برای پیشرفت زنان فراهم کنیم و ما در این راستا ۲۷ درصد کادر علمی وزارت علوم و بهداشت زنان هستند اما سمت های مدیریتی کمتر به زنان محول می شود.

وی ادامه داد: بر طبق دستور رئیس جمهور ۳۰ درصد از پست های مدیریتی باید در اختیار زنان قرار بگیرد و ما پیگیر این موضوع هستیم و در معاونت خانواده آن را رصد می کنیم .

ابتکار یادآور شد:اگر زنان در سیاستگذاری ها و تصمیم گیری ها حضور داشته باشند در نتیجه آن نگاه متعادلی نسیت به مسائل خواهیم داشت تا عقب ماندگی ها جبران شوند و زنان در کنار مردان بتوانند انسان های موثری برای کشور و جامعه شان باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۲۲ شهريور ۱۳۹۶
شما لطفا خفه کار کن
آخرین اخبار