فتح اللهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

کمک بلا عوض 20 میلیون تومانی هزینه نما در بافت فرسوده

مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: کمک بلا عوض ١٠ تا ٢٠ میلیون تومانی هزینه نما به منظور اجرای معماری ایرانی -اسلامی در بافت های فرسوده اعطا می شود.

کمک بلا عوض 20 میلیون تومانی هزینه نما در بافت فرسودهعبادالله فتح اللهی مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد:در حال حاضر موضوع نوسازی بافت های فرسوده یکی از هماهنگ ترین مباحث میان دولت و شهرداری است چراکه اقدامات ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران هم از طرف شهرداری و هم از سوی دولت مورد پشتیبانی و حمایت قرار می گیرند.

وی بیان کرد:مفهوم مدیریت هماهنگ در تحلیل هایی که کارشناسان در حوزه نوسازی به آن رسیده اند، در واقع پاسخی به پیچیدگی موضوع نوسازی جهت ارتقای سطح زندگی متناسب با توقعات امروز و آینده شهروندان است که ابعاد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، کالبدی و غیره را در برمی گیرد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران افزود: با توجه به اینکه شهرداری تهران وظیفه ای در پرداخت یارانه وام نوسازی ندارد، اما به منظور ارتقای کیفیت زندگی در بافت های فرسوده و خدمت گذاری به ساکنان این بافت ها که از مستحق ترین شهروندان هستند، تصمیم گرفت تا معادل یارانه نوسازی دولت که ٩ درصد است را با تصویب شورای اسلامی شهر تهران پرداخت کند.

فتح اللهی با بیان اینکه وام نوسازی با کارمزد ۴ درصد یعنی معادل نرخ وام های قرض الحسنه به متقاضیان نوسازی در بافت های فرسوده پرداخت می شود،گفت: نمای شهر، بخشی از حق عمومی شهروندان محسوب می شود، همچنین در راستای اجرای بحث هویت ایرانی اسلامی، این سازمان به متقاضیان نوسازی در بافت های فرسوده به شرط اجرای نمای تصویب شده از سوی کمیته نما، از ١٠ تا ٢٠ میلیون تومان هزینه نما بلاعوض اعطا می کند.

انتهای پیام/

کمک بلاعوض برای اجرای نما در بافت فرسوده تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار