اعتراض سفارت روسیه در آلمان به توهین مجله فوکوس به پوتین

سفارت روسیه در آلمان خواستار عذرخواهی رسمی مدیران مجله «فوکوس» به خاطر توهین به «ولادیمیر پوتین» شد.

اعتراض سفارت روسیه در آلمان به توهین مجله فوکوس به پوتینبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سایت اسپوتنیک، "دنیس میکرین" سخنگوی سفارت روسیه در برلین از مدیران مجله «فوکوس» درخواست کرد که به خاطر اظهارات بسیار توهین آمیز در یکی از مقالات آخرین شماره نشریه خود درباره "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه، رسما عذرخواهی کنند. 

وی افزود: اکنون فقط می‌توان امیدوار بود که عبارات توهین آمیز استفاده شده در مقاله‌ای در آخرین شماره مجله فوکوس نسبت به رئیس جمهوری روسیه، چیزی بیش از یک "تمرین نوشتاری ناموفق" از طرف یک روزنامه‌نگار نباشد. 

میکرین خاطر نشان کرد: به همین دلیل ما امیدوار هستیم که "روبرت اشنایدر" سردبیر این مجله که دارای تجارب حرفه‌ای کافی است، این مسئله را درک کند که نباید از برخی خط قرمز‌ها در زمینه روزنامه‌نگاری عبور کرد و امکان عذرخواهی به خاطر انتشار چنین مطلبی در نشریه زیر نظر او همچنان وجود دارد.

سخنگوی سفارت روسیه در پایان یادآور شد که امروزه رسانه‌های گروهی در مقایسه با ۲۰ سال قبل اجازه دارند مطالب بسیاری را منتشر کنند، ولی بسیاری از این مطالب هیچ سنخیتی با آزادی بیان یا آزادی مطبوعات ندارند و در شأن حرفه‌ای روزنامه نگاران نیست که از آن‌ها استفاده کنند.

گفتنی است روز گذشته (سه‌شنبه) مجله فوکوس مقاله‌ای را در رابطه با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان چاپ کرد که حاوی کلمات توهین‌آمیزی درباره رئیس‌جمهور روسیه بود.

انتهای پیام/

سفارت روسیه خواستار عذرخواهی مجله آلمانی به خاطر توهین به پوتین شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار