دومین جلسه دادگاه عاملان قتل بنیتا آغاز شد

دومین جلسه دادگاه عاملان قتل بنیتا در شعبه 9 دادگاه کیفری یک استان تهران آغاز شد.

دومین جلسه دادگاه عاملان قتل بنیتا آغاز شدبه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دومین جلسه دادگاه عاملان قتل بنیتا امروز(چهارشنبه) در شعبه 9 دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی به صورت علنی آغاز شد.

گفتنی است؛ ٢٩ تیرماه سال جاری خبر گم شدن کودک هشت ماهه به نام بنیتا در فضای مجازی دست به دست شد. هشت روز بعد در حالی که تلاش‌های پدر و مادر و اعضای فامیل و پلیس آگاهی بی نتیجه مانده بود، خبر پیدا شدن جسد بنیتا از طریق پلیس آگاهی منتشر شد.

پس از اعلام موضوع به پلیس، در جریان تحقیقات، ماموران پلیس آگاهی تهران متوجه رد پای دو سارق حرفه‌ای لوازم خودرو شدند.

سارق در بازجویی‌ها اعتراف کرد که پس از سرقت خودرو از مشیریه به همراه کودک، آن را همان روز به یکی از خیابان‌های پاکدشت برده و پس از بالا کشیدن شیشه‌ها آن را ر‌ها کرده است.

ماموران بلافاصله با حضور در محل ر‌ها کردن خودرو در محله‌ای خلوت، با جسد بنیتای 8 ماهه که به دلیل گرما، تشنگی و گرسنگی دچار جمود نعشی شده بود، روبرو شدند.

پس از آن با درخواست دادستان عمومی و انقلاب پاکدشت و موافقت شعبه اول دادگاه تجدید نظر استان تهران که ریاست آن برعهده رئیس کل دادگستری استان تهران است، پرونده مربوط به فوت بنیتا از دادسرای پاکدشت به دادسرای عمومی و انقلاب تهران احاله شد و دادستان تهران یک هفته بعد از صدور کیفرخواست دائر بر قتل عمد در این پرونده خبر داد.

رئیس کل دادگستری استان تهران نیز برای رسیدگی به این پرونده، دستور ویژه‌ای برای محاکم صادر کرد.

دوشنبه(20 شهریور) اولین دادگاه رسیدگی به پرونده متهمان قتل بنیتا در شعبه 9 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد و خانواده بنیتا از دادگاه تقاضای قصاص 2 متهم دستگیر شده پرونده را در ملأ عام داشتند.

روز گذشته محمد شهریاری سرپرست دادسرای جنایی استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از دستگیری متهم سوم این پرونده به نام (احمد) خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۰۲ اسفند ۱۳۹۶
اعدامش کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۰۲ اسفند ۱۳۹۶
بخشش خیلی خوبه خدابه اوبزرگی بندهاشومیبخشه چطوربنده هاش گذشت وبخشس نکنن پدرومادربنیتاببخشیدوگذشت کنیدتاخداهم ازگناهان بگذروببخشه
آخرین اخبار