آلمان 12 پناهجوی افغان را اخراج کرد

دولت آلمان یک گروه از پناهجویان افغانستانی را اخراج کرد.

آلمان 12 پناهجوی افغان را اخراج کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، دولت آلمان یک گروه ۱۲ نفره  از پناهجویان افغان را اخراج کرد این حالی است که جمعی از افغان‌ها و آلمانی‌ها در اعتراض به اخراج این افراد، در فرودگاه  «دوسلدورف» تجمع کردند.

 برخی منابع شمار این افراد را ۱۵ تن گفتند. وزیر داخله این ایالت از اظهار نظر درباره اخراج این پناهجویان خودداری کرد و در همین حال، گروهی از معترضان آلمانی و افغان درفرودگاه  دوسلدورف جمع شدند و علیه اخراج این افراد دست به تظاهرات زدند روی پرچم‌های  نوشته بودند: افغانستان امن نیست. پلیس شمار افراد معترض را ۱۸۰ تن عنوان کرد.

وزارت های خارجه و داخله آلمان در جدیدترین تصمیم خود گفتند که فقط افراد خطرناک و مجرم به افغانستان اخراج می‌شوند. یکی از معترضان در این رابطه می گوید: اگر آنها مجرم هم هستند، بهتر است که در اینجا که نظام قضایی دارد، محاکمه شوند، نه این که به افغانستان فرستاده شوند. آنها در آنجا به گروه های جنایتکار می پیوندند.

در ماه ژوئن ، در پی حمله تروریستی ۳۱ ماه می، آنگلا مرکل دستور داد تا اخراج پناهجویان ردشده افغان موقتا متوقف شود؛ اما در ماه آگوست، دولت آلمان تصمیم گرفت تا بار دیگر اخراج به افغانستان را از سر بگیرد.

اخراج پناهجویان رد شده هنگامی در ماه دسامبر سال گذشته آغاز شد که دولت آلمان در ماه اکتبر همان سال با دولت افغانستان بر سر این موضوع به توافق رسیده بود.

از ماه ژانویه تا آگوست امسال، ۱۳۴ هزار و ۹۳۶ پرونده پناهندگی در آلمان ارائه شده است که از این جمع ۹.۱ درصد آن از سوی شهروندان افغان بود. افغان‌ها پس از سوریایی‌ها و عراقی‌ها، سومین گروه بزرگ متقاضیان پناهندگی را در آلمان تشکیل می‌دهند.

در نیمه اول سال جاری میلادی، دولت آلمان ۲۶۱ نفر را به افغانستان بازگرداند. در ماه آگوست شمار پناهجویانی که دوسیه آنها رد شده و اجازه اقامت در آلمان را ندارند، به ۱۰ هزار تن می‌رسید.

برخی مقامات دولت آلمان، افغانستان را در مقایسه با کشورهایی مانند سوریه و عراق، جایی که بحران میلیون ها نفر را آواره کرده است، کشوری امن می دانند.

گروه مدافع حقوق پناهجویان «پرو ازول» روز این اخراج گروهی  را محکوم  و آن را یک تاکتیک دولت در مبارزات انتخاباتی خوانده است. گونتر بوکهارت، مدیر اجرایی این سازمان گفت: این کوششی برای قدرت نمایی، اندکی پیش از انتخابات است تا از حلقه‌های ضدمهاجرت هم رای به دست آورند. بوکهارت می‌گوید: جنگ بر افغانستان غلبه می کند. صدها هزار نفر در حال فرار هستند.

انتخابات سراسری آلمان ۱۲ روز دیگر برگزار می شود. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان قصد دارد تا برای چهارمین بار بر مقام خود باقی بماند.

به نوشته فارس، «انه شپیگل» وزیر ادغام ایالت «نوردراین وستفالن» از حزب اپوزیسیون سبزها انتقاد کرد که افراد اخراج شده در بخش های زیادی از افغانستان امنیت ندارند. وی گفت: آنچه من را نگران می کند، شمار زیاد قربانیان غیرنظامی است. شپیگل گفت که گزارش اخیر وزارت خارجه آلمان درباره وضعیت امنیتی افغانستان بسیار اندک درباره وضعیت افراد غیرنظامی اطلاعات ارائه داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.