رئیس جهاد کشاورزی لرستان:

برداشت بیش از ۱۴ هزار تن گردو در لرستان

رئیس جهاد کشاورزی لرستان گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۴ هزار تن گردو امسال در استان لرستان برداشت شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  عبدالرضا بازدار عصر امروز در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره محصولات کشاورزی با محوریت جشن گردو که در شهرستان سلسله برگزار شد با بیان اینکه لرستان دارای ظرفیت‌های فراوانی در بخش کشاورزی است گفت: در کشور دو زیربخش دامداری و باغداری، در بخش کشاورزی تعریف شده است که نسبت به سایر زیربخش‌ها دارای ظرفیت بیشتری است.

وی افزود: استان لرستان در زمینه تولید محصولات باغبانی و توسعه فعالیت‌ها دامپروری دارای قابلیت‌های فراوانی است.

رئیس جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به وجود ۴۹ هزار هکتار باغ در لرستان عنوان کرد: اگر در زمینه باغبانی فعالیت‌های خود را بیشتر کنیم هم فرسایس خاک کمتری خواهیم داشت و هم ارزش افزوده بیشتری در این بخش داریم و به اشتغال و درآمد پایدار برای کشاورزان نیز دست پیدا می‌کنیم.

وی یکی از محوری‌ترین گونه‌های باغی در استان لرستان را محصول گردو دانست و بیان کرد: برگزاری جشنواره فرصتی برای ارائه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های شهرستان سلسله و بررسی چالش‌ها و مشکلات مربوط به این حوزه است.

بازدار در ادامه گفت: امسال سطح زیر کشت محصول گردو در لرستان ۱۱ هزار و ۳۰۰ هکتار است که پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۴ هزار تن برداشت انجام گیرد.

این مسئول در ادامه گفت: استان لرستان در زمینه تولید گردو دارای رتبه پنجم کشور است که پیش بینی می‌شود این رتبه ارتقا پیدا کند.

رئیس جهاد کشاورزی لرستان با سامانه پیامکی بازار الکترونیک توسط اداره کل پست لرستان افزود: سامانه پیامکی بازار الکترونیک نقش مهمی در شناساندن برند گردوی کهمان به اقصی نقاط کشور و بازاریابی آن دارد.

انتهای پیام/ د

بیش از ۱۴ هزار تن گردو در استان لرستان برداشت می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.