مدیرکل میراث فرهنگی خراسان شمالی

۱۹۵ تُن انواع صنایع‌دستی در خراسان شمالی تولید شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: صنعتگران و هنرمندان استان خراسان شمالی در چهار سال اخیر، ۱۹۵ تُن انواع محصولات و صنایع‌دستی تولید و روانه بازار کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ آدینه محمد سویدانلویی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی افزود: صنایع‌دستی از معدود صنایع ملی و غیر وابسته‌ای است که قسمت اعظم مواد اولیه آن محصول داخل کشور است.

وی با اشاره به حجم سرمایه‌گذاری در بخش صنایع‌دستی، گفت: این رقم در خراسان شمالی در چهار سال اخیر ۹ میلیارد و ۲۹۷ میلیون ریال بوده است.

وی همچنین درباره تسهیلات اعطایی در بخش صنایع‌دستی گفت: در  این مدت با اختصاص ۴۳ میلیارد و ۷۲۸ میلیون ریال برای ۸۰۰ نفر اشتغال ایجادشده است.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی اظهار کرد: احیای سه رشته صنایع‌دستی در استان شامل حجاری روی سنگ، مسگری و کرباس‌بافی در جهت حفظ هویت تاریخی و فرهنگی  انجام گرفت.

وی از صادرات ۳۱ هزار و ۳۴۸ میلیون ریالی صنایع‌دستی از خراسان شمالی طی چهار سال خبر داد و تصریح کرد: طی این مدت ۱۹۵ تُن انواع محصولات و صنایع‌دستی از سوی صنعتگران و هنرمندان استان تولید شد.

وی عنوان کرد: خراسان شمالی بهترین تولیدات را درزمینهٔ فرش کردی، گلیم، قالیچه ترکمنی و سفره کردی در سطح کشور دارد و به‌عنوان قطب صنایع‌دستی شرق کشور مطرح است.

انتهای پیام/آ

خراسان شمالی قطب صنایع‌دستی شرق کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.