باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد:

پیش بینی وضعیت بازار کالای اساسی در ماه محرم/گرانی به بازار امسال می‌رسد؟

با فرارسیدن ماه محرم بازار اقلام اساسی شامل برنج، گوشت، مرغ و... با افزایش تقاضا و در نتیجه نوسان قیمت روبرو می‌شود.

پیش بینی وضعیت بازار کالای اساسی ماه محرم/گرانی به بازار امسال می رسد؟به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با فرارسیدن ماه محرم و اجرای آداب و رسوم مذهبی دیرینه ایرانیان، بازار اقلام اساسی شامل برنج، گوشت، مرغ و.. با افزایش تقاضا و درنتیجه نوسان قیمت روبرو می شود.

البته مسوولان امر با وجود وضعیت مناسب ذخایر محصولات اساسی از ثبات قیمت ها خبر می دهند که با این وعده‌ها مردم انتظار دارند که آب از آب تکان نخورد، اما با وجود سودجویی دلالان  انگار بازار حرف دیگری برای گفتن دارد.

بررسی بازار حاکی از آن است که قیمت هر کیلو برنج خارجی 5 هزار و 500 تا 6 هزار ، برنج ایرانی 10 تا 16 هزار ،گوشت گوسفندی 44 تا 48 هزار، گوشت گوساله 39 تا 42 هزار و مرغ 7 هزار و 300 تومان است.

حال باید منتظر ماند و دید که در چند روز باقی مانده به محرم وضعیت بازار اقلام اساسی به کدام سمت و سو می رود؟

مسیح کشاورز دبیر انجمن واردکنندگان برنج در گفتگو با خبرنگارصنعت،تجارت و کشاورزی با اشاره به آخرین وضعیت واردات برنج در آستانه محرم اظهار کرد: آمار گمرک در پنج ماه نخست سال بیانگر آن است که دوبرابر سال گذشته حدود یک میلیون تن برنج، وارد شده است.

 وی در ادامه افزود: آمارهای واردات حاکی از آن است که به سبب تعرفه پایین انگیزه ای برای قاچاقچیان وجود نداشته که از این رو مسوولان امر باید تصمیماتی اتخاذ کنند تا واردات از راه اصولی صورت گیرد.

کشاورز با اشاره به اینکه ماهانه 150 هزارتن برنج در کشور مورد استفاده قرار می گیرد، افزود: براین اساس با گذشت پنج ماه از سال 750 هزارتن برنج مورد استفاده قرار گرفت و مابقی جهت تأمین نیاز کشور در محرم توزیع می شود.

دبیر انجمن واردکنندگان ادامه داد: حدود 100 هزارتن برنج مورد نیاز این ایام از سوی بازرگانی دولتی و مابقی  توسط بخش خصوصی عرضه خواهد شد.

وی با اشاره به نرخ انواع برنج وارداتی در بازار تصریح کرد: اکنون نرخ هر کیلو برنج مرغوب هندی برای مصرف کننده 4 هزار و 600 تا 5 هزار و 600  ، برنج اروگوئه و تایلندی 2 هزار و 800 تا 3 هزار و 500 تومان است.

مشکلی در توزیع گوشت و مرغ وجود ندارد

یوسف جلوخانی مدیر عامل پشتیبانی امور دام استان تهران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزیگفت: شرکت پشتیبانی امور دام کشور در آستانه ماه محرم جهت توزیع گوشت قرمز و گوشت مرغ به هیئت های عزاداری و مساجد تمهیداتی اندیشیده است.

وی افزود: هیئت های عزاداری که تحت نظارت سازمان تبلیغات فعالیت می‌کنند با مراجعه به سازمان می‌توانند نیاز خود را اعلام کنند تا گوشت و مرغ مورد نیاز در اختیار آنها قرار گیرد.

جلوخانی از وضعیت مناسب ذخایر گوشت و مرغ منجمد در کشور خبر داد و گفت: پشتیبانی امور دام آمادگی لازم جهت توزیع گوشت و مرغ منجمد به میزان مورد نیاز هیئت های عزاداری را دارد و همواره مشکلی در توزیع وجود ندارد.

به گفته وی از ابتدای محرم نسبت به توزیع مرغ منجمد،گوشت گوساله منجمد و گرم گوسفندی اقدام خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه عمده گوشت گرم وارداتی از کشورهای آسیای میانه، گرجستان، قزاقستان واوراسیا وارد می شود، بیان کرد: واردات گوشت گرم‌گوسفندی در این ایام بسته به تقاضای استان ها و کشش بازار صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران در خاتمه یادآور شد: اکنون هر کیلو گوشت آسیای میانه با نرخ 30 هزار و 600 ، استرالیا 33 هزار، مرغ منجمد  5 هزار و 300 و گوشت منجمد گوساله 22 هزار تومان عرضه می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۳۰ شهريور ۱۳۹۶
یارانه چقدررفته بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۳۰ شهريور ۱۳۹۶
مگه داریم ،مگه میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۳۰ شهريور ۱۳۹۶
من عاشق محرم هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۳۰ شهريور ۱۳۹۶
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار