تولد ۴۰۰ نوزاد روهینگیایی در بدترین شرایط در مرز میانمار با بنگلادش

در حالی که مسلمانان در حال فرار از خشونت‌ها از میانمار هستند، ۴۰۰ نوزاد روهینگیایی در ۱۵ روز گذشته در مرز این کشور و بنگلادش در بدترین شرایط متولد شده‌اند.

تولد 400 نوزاد روهینگیایی در میان آتش و گلوله در مرز میانماربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از گاردین، در حالی که مسلمانان راخین در حال فرار هستند، بیش از 400 نوزاد در 15 روز گذشته بین مرز میانمار و بنگلادش متولد شده‌اند. 400 هزار روهینگیایی در میان آتش‌ و جنگی که دولت میانمار به راه انداخته است برای حفظ جانشان به بنگلادش فرار کرده‌اند و در مرز دو کشور در اردوگاه‌های موقت سکونت دارند. مردم روهینگیا در دام افتاده‌اند و 80 درصد کسانی که فرار کرده‌اند زنان و کودکان هستند. مشکل بزرگتر این است که در حالیکه این بحران به اوج رسیده است زنان باردار نیز نوزادانشان را در بدترین شرایط و بدون امکانات به دنیا می‌آورند.

سازمان ملل شرایط موجود در میانمار را یک «فاجعه انسانی» توصیف کرده است. زنان باردار نه در بنگلادش و نه در میانمار پذیرفته نمی‌شوند و شرایط آن‌ها بحرانی است.

مسلمانان روهینگیا در کشور میانمار که اکثریت آن بودایی هستند، جز اقلیت به حساب می‌آیند. دولت میانمار حق شهروندی این اقلیت را به رسمیت نمی‌شناسد و همواره آنها را سرکوب کرده است. اما در 25 اوت تنش‌های جدیدی در این کشور ایجاد شد که به کشتار روستاییان و آتش زدن خانه‌هایشان منجر شد. مرکز تنش‌ها در ایالت راخین است و تاکنون تعداد زیادی از روهینگیایی‌های این منطقه به بنگلادش گریخته‌اند.

ارتش میانمار به مدت 50 سال بر این کشور حکومت کرده است و با اینکه « آنگ سان سو چی» رهبری این کشور را در دست گرفته، ارتش همچنان کنترل سیاست‌های امنیتی را در دست دارد. جامعه بین المللی از سو چی که برنده جایزه صلح نوبل است، انتظار دارد از حقوق مردم روهینگیا دفاع کند. اما سکوت او اعتراض همگان را در پی داشته است و حتی برخی از فعالان خواستار پس گرفتن این جایزه از او شده‌اند. دولت میانمار اجازه ورود خبرنگاران، گروه‌های حقوق بشری یا ناظران سازمان ملل به منطقه درگیری را نمی‌دهد؛ اما تصاویر ماهواره‌ای، از آتش‌سوزی‌های گسترده در روستاها حکایت دارند.

انتهای پیام/

تولد ۴۰۰ نوزاد روهینگیایی در بدترین شرایط که والدینشان از جنایت‌ها در میانمار فرار کرده‌اند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار