سردار کارگر در نشست خبری مطرح کرد؛

برگزاری هزار و 500 برنامه در سراسر کشور به مناسبت هفته دفاع مقدس

رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: هزار و 500 برنامه اصلی به مناسبت این هفته در سراسر کشور برگزار می‌شود.

برگزاری هزار و 500 برنامه در سراسر کشور به مناسبت هفته دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار بهمن کارگر رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت هفته دفاع مقدس و رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس که صبح امروز یکشنبه 26 شهریور در ستاد مرکزی راهیان نور برگزار شد اظهار کرد: هفته دفاع مقدس امسال با دهه اول ماه محرم‌الحرام همزمان شده است و همانگونه که انقلاب اسلامی از واقعه عاشورا نشأت گرفته است، دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز از این واقعه بزرگ درس گرفته است.

سردار کارگر با بیان اینکه هزار و 500 برنامه اصلی به مناسبت هفته دفاع مقدس در سراسر کشور برگزار می‌شود گفت: برخی برنامه‌ها چون همایش پیاده‌روی از هفته گذشته آغاز شده است و برخی برنامه‌ها نیز مانند نکوداشت پیشکسوتان دوران دفاع مقدس از 30 شهریور ماه آغاز می‌شود.

رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت هفته دفاع مقدس تصریح کرد: برای برگزاری هر چه بهتر مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس رئیس جمهور به وزرا و هیئت دولت دستور همکاری‌های لازم را داده است که این جای خرسندی بسیار دارد.

وی درباره شعار امسال هفته دفاع مقدس اظهار کرد: شعار امسال هفته دفاع مقدس " من انقلابی‌ام " است و در تمامی برنامه‌ها اعم از برنامه‌های دفاع مقدس و راهیان نور این شعار گفته می شود.

سردار کارگر با بیان این موضوع که برنامه‌های هفته دفاع مقدس از جمعه 31 شهریور آغاز و تا 7 مهر ماه ادامه خواهد داشت افزود: اولین روز هفته دفاع مقدس که روز جمعه است به نام معنویت، اقتدار و سلامت نیروهای مسلح نامگذاری شده است که در آن برنامه‌های فراوانی از جمله رژه نیروهای مسلح به صورت ویژه در تهران و بندرعباس و در سایر نقاط کشور برگزار می‌شود.

رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت هفته دفاع مقدس تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌های این روز حضور کارکنان نیروهای مسلح در محل‌های اقامه نماز جمعه است که البته به دلیل تقارن با ماه محرم این حضور به صورت دسته‌های عزاداری خواهد بود.

رونمایی از دستاوردهای جدید دفاعی در هفته دفاع مقدس

وی ادامه داد: روز دوم هفته دفاع مقدس به نام روز علم، فناوری و جوانان نامگذاری شده است که با بازگشایی مدارس در سراسر کشور همزمان شده است، در این روز علاوه بر اینکه در مدارس زنگ مقاومت زده می‌شود، از دستاوردهای جدید دفاعی کشور رونمایی خواهد شد.

سردار کارگر با بیان اینکه روز سوم دفاع مقدس با نام ولایت‌مداری و همبستگی ملی نامگذاری شده است افزود: دلیل این نامگذاری برای آن است که نقش ولایت فقیه به خصوص امام راحل در دوران دفاع مقدس و پیروزی در این دوران درخشان‌تر شود.

رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت هفته دفاع مقدس ادامه داد: روز چهارم هفته دفاع مقدس به دلیل نقش مهم خود باوری مردم و اصناف در دوران دفاع مقدس به نام اقتصاد مقاومتی، خودباوری مردمی و اصناف نامگذاری شده که دلیل آن هم تأکید مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی است. یک نمونه بسیار بارز و خوب اقتصاد مقاومتی در کشور دفاع مقدس است.

وی گفت: روز پنجم هفته دفاع مقدس روز بصیرت افزایی، دشمن شناسی، بیداری اسلامی و استکبار ستیزی در این روز ما قصد داریم دشمن‌شناسی و دفاع همه جانبه ملت شریف ایران در دوران دفاع مقدس که از همه اقشار و سلیقه‌های سیاسی که در آن حضور داشته‌اند را نشان دهیم.

سردار کارگر روز ششم هفته دفاع مقدس به نام روز رزمندگان، پیشکسوتان، زنان اسوه ایثار و مقاومت و بررسی اهمیت خانواده در دفاع مقدس نامگذاری شده است و گفت: در این روز به موضوعات پیرامون مسائل خانواده‌ها و نقش آن‌ها در دوران دفاع مقدس خواهیم پرداخت.

وی ادامه داد: روز هفتم هفته دفاع مقدس به نام روز شهیدان، جانبازان و ایثارگران نامگذاری شده که در این روز کار غبارروبی از مزار شهدا و دیدار با خانواده شهیدان صورت خواهد پذیرفت.

رئیس ستاد مرکزی با بیان اینکه روز پایانی هفته دفاع مقدس با نام فرماندهان، عزتمندان و حماسه‌آفرینان نامگذاری شده است گفت: در تقویم روز پایانی هفته دفاع مقدس به خاطر رشادت‌های فرماندهان در دوران دفاع مقدس نام گذاری شده است.

غبارروبی از 19 هزار گلزار شهدای کشور در هفته دفاع مقدس

سردار کارگر درباره برنامه‌های هفته دفاع مقدس گفت: در این هفته بیش از 400 نمایشگاه، بیش از 50 مسابقه فرهنگی، هنری و ورزشی برگزار می‌شود و در کنار آن مراسم غبارروبی از 19 هزار گلزار شهدای کشور نیز انجام می‌شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: در این هفته از 180 عنوان کتاب دفاع مقدس رونمایی می شود و از خانواده شهدا در 75 برنامه تجلیل و ضمنا 35 برنامه شب شعر و خاطره نیز برگزار خواهد شد.

وی با بیان این موضوع که در روز اول اهداف دفاع مقدس در نماز جمعه تبیین می‌شود و فرماندهان در این مراسم حضور خواهند داشت ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های ما برگزاری نمایشگاه کودکان است، در گذشته ما توان خود را برای معرفی دفاع مقدس به دانشجویان و دانشگاهیان گذاشتیم اما امروز به این نتیجه رسیدیم که علاوه بر دانشجویان باید به کودکان نیز توجه داشته باشیم و آموزش در این عرصه را به مدارس ببریم.

نقش بی بدیل زنان در دوران دفاع مقدس

رئیس ستاد مرکزی درباره نقش زنان در دفاع مقدس گفت: بانوان ایرانی در دوران دفاع مقدس نقش بی‌بدیلی را داشتند که باید به آن‌ها توجه ویژه داشت چرا که توجه به این موضوع می‌تواند باعث معرفی سبک زندگی ایرانی – اسلامی شود.

سردار کارگر با بیان اینکه زندگی شهدا نیز عاملی برای معرفی سبک زندگی ایرانی – اسلامی  است افزود: اگر ما به دنبال معرفی سبک زندگی ایرانی – اسلامی هستیم باید به معرفی شهدا بپردازیم. شاید برخی‌ها بگویند که این شهدا برای دوران دفاع مقدس هستند که زندگی در آن زمان متفاوت بود اما اگر امروز نیز به زندگی شهدایی همچون شهید حججی بنگریم ساده زیستی را در زندگی آن‌ها می‌بینیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس درباره سایر برنامه‌های هفته دفاع مقدس گفت: یکی دیگر از برنامه‌ها تجلیل از سربازان نمونه نیروهای مسلح است چرا که آن‌ها سرمایه‌ای گران‌بها برای کشور هستند و به همین خاطر نیروهای مسلح برای سربازان چه در حین خدمت و چه پس از آن فعالیت‌های خوبی را انجام داده اند.

وی ادامه داد: بازدید از موزه‌های دفاع مقدس برنامه‌های دیگر ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس است که انجام خواهد شد و ان شاء‌الله 10 موزه جدید دفاع مقدس نیز در دهه فجر افتتاح می‌شود. در کنار این موضوع جلسات نقد و بررسی کتب دفاع مقدس نیز برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد مرکزی درباره برنامه‌های هفته دفاع مقدس درباره شهدای مدافع حرم گفت: مستنداتی در مورد شهدای مدافع حرم و شهدای وطن که در مرزهای کشور شهید شده‌اند، آماده شده که پخش خواهد شد.

سردار کارگر با بیان اینکه به دلیل هم زمانی هفته دفاع مقدس و ماه محرم تبلیغات باید هم‌سو با این ماه عزیز باشد ادامه داد: در این زمینه از 30 کتاب نمایشنامه و 9 اپلیکشین مخصوص شهدا و همچنین از اولین آلبوم موسیقی دفاع مقدس رونمایی خواهد شد و در کنار آن 66 نمایشگاه عکس و پوستر با نام عکس و جنگ برگزار می‌شود و همچنین از عوامل دو فیلم سینمایی با موضوع دفاع مقدس تجلیل و مستند " از خرمشهر تا سارایوو " پخش خواهد شد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس درباره برنامه سایر ارگان‌های کشور در هفته دفاع مقدس گفت: شهرداری تهران برنامه‌های زیادی چون برگزاری نمایشگاه و پخش فیلم را در مناطق مختلف تهران برگزار می‌کند و همچنین در استان‌ها نیز همین برنامه‌ها توسط استانداری‌ها برگزار خواهد شد.

جزئیات برنامه های صدا و سیما در هفته دفاع مقدس

وی درباره برنامه‌های صدا و سیما در هفته دفاع مقدس اظهار کرد: سازمان صدا و سیما در غالب برنامه‌های رادیویی 586 برنامه که زمانی بالغ بر 12 هزار و 800 دقیقه و در غالب برنامه‌های تلویزیونی 290 برنامه و زمانی بالغ بر 11 هزار و 289 دقیقه را در هفت شبکه به موضوع دفاع مقدس اختصاص داده البته این جدای برنامه‌های شبکه استانی است.

رئیس ستاد مرکزی افزود: بازنمایش عملیات دفاع مقدس در 31 استان، روایتگری 500 راوی در هیأت‌های عزاداری، برگزاری طرح سپاس به منظور تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های اجرایی در این هفته است.

سردار کارگر تصریح کرد: وزارت جهاد و کشاورزی نیز برنامه‌ تجلیل از سنگرسازان بی سنگر به منظور ترویج فرهنگ جهاد سازندگی و نقش جهادگران در دوران دفاع مقدس را در برنامه دارد و باید در کنار این وزارتخانه وزارت ورزش و جوانان نیز برنامه‌ای برای شهدا ورزشکار دارد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس درباره برنامه‌های آموزش و پرورش در هفته دفاع مقدس گفت: وزارت آموزش و پرورش نیز یادواره شهدا را در مدارسی که به نام شهدا مزین شده برگزار می‌کند و در کنار آن نیز طرح دوستی با شهدا را اجرا خواهد کرد.

وی درباره این طرح گفت: طرح دوستی با شهدا به این شکل است که هر کدام از دانش‌آموزان یک دوست شهید خواهند داشت که از امسال در مدارس اجرایی می‌شود.

رئیس ستاد مرکزی افزود: سازمان فرهنگ و ارتباطات نیز قصد برگزاری نمایشگاه‌های دفاع مقدس را در سفارت‌های ایران در کشورهای خارجی دارند و در کنار این سازمان کانون پرورش فکری نیز قصد برگزاری کارگاه‌های قصه‌گویی دفاع مقدس را دارند.

سردار کارگر درباره برنامه‌های وزارت امور خارجه در هفته دفاع مقدس گفت: وزارت امور خارجه قصد دارد نمایشگاه یاد یاران را برای کارکنان این وزارتخانه برگزار کند چرا که ما معتقدیم قدرت دیپلماسی امروز کشور از دفاع مقدس گرفته شده است.

برنامه های استان ها در هفته دفاع مقدس

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس درباره برنامه‌های استان‌ها در هفته دفاع مقدس اظهار کرد: در تمامی استان‌ها با توجه به اینکه استانداران مسئول برگزاری برنامه‌های دفاع مقدس هستند باید در سیمای استانی خود حضور یافته و برنامه را اعلام کنند.

رئیس ستاد مرکزی در ادامه به پرسش‌های خبرنگاران درباره برنامه‌های هفته دفاع مقدس پاسخ داد و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تعداد نمایشگاه‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات چه میزان خواهد بود گفت: این سازمان در سال گذشته 70 نمایشگاه برگزار کرده است و امیدواریم این تعداد امسال افزایش یابد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پاسخ به سوال دیگری درباره برنامه برای مدافعان حرم اظهار کرد: برنامه‌های ویژه‌ای در مورد مدافعان حرم در هفته دفاع مقدس داریم.

وی درباره صدور مجوز به تشکل‌های مردم نهاد که در حوزه دفاع مقدس فعالیت می‌کند گفت: وزارت کشور مسئول صدور مجوز است اما دفتر تشکل‌های مردم نهاد در ستاد ما تشکیل شده است و به کسانی که قصد تشکیل این تشکل‌ها را داشته باشند کمک خواهد کرد.

رئیس ستاد مرکزی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی  بر اینکه وضعیت امروز راهیان نور به چه شکل است عنوان کرد: امروز در موضوع راهیان نور شمال غرب و غرب یک فرصت بسیار خوبی برای مردم و شناخت این مناطق به وجود آمده است.

سردار کارگر افزود: در گذشته این مناطق نیاز به بهسازی داشت که این کار صورت گرفت و امروز امنیت بسیار خوبی در این مناطق برقرار است و باعث شده تا بیش از دو میلیون نفر از مناطق ذکر شده بازدید کنند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر معرفی دفاع مقدس در عرصه بین‌المللی گفت: ما امسال مانند سال‌های گذشته در نمایشگاه کتاب فرانکفورت حضور خواهیم داشت.

وی ادامه داد: این مقاومتی که امروز در سوریه و عراق رخ داده است باعث شده تا دفاع مقدس درخشان‌تر شود چرا که این مقاومت از دفاع مقدس الگوبرداری کرده است. در حوزه بین‌المللی عقب‌ماندگی‌هایی داریم که باید آن را جبران کنیم.

انتهای پیام /

 

برنامه های هفته دفاع مقدس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
باتشکر سردار
آخرین اخبار