وزیر توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری ارمنستان؛

ایران برای ارمنستان همسایه مهمی است

وزیر توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری ارمنستان گفت: یقین دارم همکاری مناطق آزاد ارس و مغری برای توسعه همکاری دو کشور ثمربخش خواهد بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛سورن کارایان وزیر توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری ارمنستان در نشست با مدیر عامل این منطقه در پایانه مرزی نوردوز گفت:روابط بین استانی و مناطق آزاد 2 کشور برای ما مهم است.

وی نسبت به آشنایی با شکل گیری منطقه آزاد ارس و بررسی آینده توسعه اقتصادی دو منطقه آزاد ابراز خرسندی کرد.

وی گفت: تجربه نشان داده همکاری دو کشور هم مرز زمینه همکاری و فعالیت های اقتصادی منطقه ای و جهانی را فراهم می کند.

کارایان با اعلام آمادگی برای توسعه همکاری ها، گفت: فعالان اقتصادی بخش های صنعت و تجارت و همچنین مدیران راه اندازی منطقه آزاد مغری نیز امروز از ارس بازدید می کنند.

وزیر توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری ارمنستان با بیان اینکه همکاری مشترک مناطق آزاد ایران و مغری، ناممکن ها را ممکن می کند، از اینکه در نزدیکی ارمنستان منطقه آزادی فعال و توسعه محور وجود دارد ابراز خرسندی کرد.

کارایان گفت: قصد داریم با استفاده از امکانات مشترک در زمینه های صنعت، تجارت و گردشگری همکاری کنیم.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس هم گفت: آماده همکاری و انتقال تجربیات برای راه اندازی منطقه آزاد مغری هستیم.

محسن خادم عرب باغی افزود: ارس تجربه چندین ساله در بخش های مهم و به خصوص تامین زیرساخت ها برای سهولت و موفقیت در جذب سرمایه گذاری دارد.

وی گفت: راه اندازی منطقه آزاد مغری امکان توسعه فعالیت های اقتصادی ایران و ارمنستان را فراهم می کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: همکاری مناطق آزاد ارس و مغری امکان حضور تولیدات ایرانی در کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا را فراهم کرده و میزان تعاملات اقتصادی ایران و ارمنستان را افزایش می دهد.

وزیر توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری ارمنستان در راس هیات اقتصادی صبح امروز از پایانه مرزی نوردوز وارد ایران شد.

محور سفر و بازدید این مقام جمهوری ارمنستان در سفر یک روزه به ارس، بررسی راهکارهای عملیاتی همکاری های دوجانبه مناطق آزاد ارس و مغری بود.

سخنگوی مطبوعاتی و مسئول روابط بین الملل وزارت توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری، شهردار مغری، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری، مسئول جنگلداری 'های آندار'، مدیر و نماینده منطقه آزاد مغری و تعدادی از فعالان اقتصادی ارمنی فعال در ارمنستان و ایران سورن کارایان را در این سفر همراهی کردند.

 

انتهای پیام/ش

توسعه فعالیت های اقتصادی ایران و ارمنستان با راه اندازی منطقه آزاد مغری

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار