عبداللهی خبر داد

اجرای 18 عنوان برنامه در مدارس پایتخت به مناسبت استقبال از مهر/ 220 کارگاه آموزش مهارت های زندگی برگزار می شود

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از اجرای 18 عنوان برنامه آموزشی، فرهنگی و حمایتی از مدارس در آستانه مهرماه در مدارس پایتخت خبر داد.

اجرای 18 عنوان برنامه در مدارس پایتخت به مناسبت استقبال از مهر/ 220 کارگاه آموزش مهارت های زندگی برگزار می شودبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی عبداللهی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اظهار کرد: آﻏﺎز ﺳﺎل ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ ﺑﺎ ﺷﺮوع ﻣﻬﺮﻣﺎه، ﺗﺠﻠﯽ ﻋﻠﻢ آﻣﻮزی، ﺑﺎﻟﻨﺪﮔﯽکودکان، نوجوانان و ﺟﻮانان، ﻣﺒﺎرزه ﺑﺎ ﺟﻬﻞ و ﭘﯽرﯾﺰی ﺑﻨﯿﺎدﻫﺎی ﻣﺴﺘﺤﮑﻢ اﺳﺘﻘﻼل ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﻧﻈﺎم ﺟﻤﻬﻮری اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان است.

وی افزود: ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ و ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﯾﺰی ﺑﺮای ﺣﻀﻮر ﻓﻌﺎﻻﻧﻪ، مسئولانه و ﺑﺎ ﻧﺸﺎط داﻧﺶ آﻣﻮزان، دانشجویان، ﻣﻌﻠﻤﺎن و اساتید در آغاز سال تحصیلی جدید اﻣﺮی ﺧﻄﯿﺮ است و ﻧﻘش ﺑﺴﯿﺎر ﺣﺴﺎسی دارد که از این رو معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در جهت تحقق مصوبه"مهر قلم" شورای اسلامی شهر تهران، دستورالعمل ویژه برنامه های استقبال از مهر 1396 «باز باران» را تدوین و ابلاغ کرده است.

وی به ویژه برنامه های شهرداری تهران به مناسبت بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: اقدامات شهرداری تهران در حوزه فرهنگی و اجتماعی در سه محور شامل  تأمين امكانات بهداشتی در مراكز تحصيلی آموزشی، بهبود وضعيت دانش آموزان و دانشجويان و آموزش سلامت جسمی، روانی اجتماعی محیطی به آنان، اقدامات ورزشی شامل تهيه و تأمين امكانات و تجهيزات ورزشی جهت مراكز تحصيلی و آموزشی، همکاری در برگزاری مسابقات و جشنواره‌‌های ورزشی و همکاری با آموزش و پرورش در توسعه ورزش همگانی است.

عبداللهی با اشاره به امور فرهنگی و اجتماعی طرح استقبال از مهر گفت: در این حوزه هماهنگی و همکاری در برگزاری جشن مهر در مراکز تحصیلی و آموزشی، همکاری در تجهیز کتابخانه‌های مراکز آموزشی، همکاری در تجهیز، بهسازی و زیباسازی نمازخانه‌های مراکز تحصیلی و آموزشی، ارائه برنامه‌های آموزشی و ترویجی با رویکرد آگاهی به حقوق و تکالیف شهروندی و همکاری در کاهش آسیب‌های اجتماعی مراکز تحصیلی و آموزشی صورت می گیرد.

وی افزود:18 عنوان برنامه از بیستم شهریورماه، لغایت بیست و پنجم مهرماه سال جاری در مدارس شهر تهران برگزار می شود.

 

توزیع سبدهای فرهنگی و لوازم التحریر در بین دانش آموزان بی بضاعت

وی با اشاره به اجرای طرح تبلیغی «نسیم بهشت» گفت: مبلغین و مشاورین مذهبی جهت پاسخگویی به سوالات شرعی و شبهات دینی دانش آموزان از اول تا 25 مهر ماه در 132 مدرسه دخترانه و پسرانه پایتخت حضور خواهند داشت.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از تهیه و توزیع بسته های آموزشی خبر داد و گفت: کتابچه و بروشور آموزشی با موضوع استفاده از سرویس مدرسه، اقلام آموزشی سلامت محور، تهیه لوح فشرده، بروشور، کتابچه و غیره با موضوع سلامت و سبد فرهنگی برای معلمان و مدیران در تمامی مدارس تحت پوشش طرح استقبال از مهر توزیع می شود.

وی با اشاره به طرح حمایت از محرومان و نیازمندان گفت: سبدهای فرهنگی و لوازم التحریر در 50 مدرسه هر منطقه در اختیار دانش آموزان بی بضاعت قرار می گیرد.

 

جشن آغاز سال تحصیلی و استقبال از سال اولی ها در مدارس

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزاری آیین آغاز سال تحصیلی جدید را از دیگر برنامه ها عنوان و خاطرنشان کرد: جشن آغاز سال تحصیلی در مدارس هیأت امنایی مدیریت شهری، کمک به برگزاری آیین بازگشایی حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها و جشن بازگشایی مدارس با حضور شهرداران مناطق، معاونین و مدیران برگزار می شود.

وی ادامه داد: آیین استقبال از سال اولی ها نیز با اهدای گل در لحظه ورود دانش آموزان به مدرسه و برگزاری جشن سال اولی‌ها با شرکت اولیای آنان در مدارس با هماهنگی مدیران مدارس اجرا می شود.

عبدالهی از برپایی اردوهای آموزشی ویژه دانش آموزان خبر داد و گفت:  آشنایی با مشاغل ویژه دانش آموزان مناطق به منظور توسعه و ترویج کارآفرینی در زنگ کارآفرینی از جمله برنامه های این اردوهاست.

وی افزود:در این طرح دانش آموزان ضمن بازدید از مدرسه تعاونی راه رشد، با مفاهیمی چون کسب و کار، تعاونی و کارگروهی آشنا می شوند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی مختلف اظهارداشت: کارگاه آموزشی تعاون و کارگروهی به دانش آموزان دوره دبیرستانی برای انتخاب شغل و پایدارسازی اشتغال کمک می کند.

وی از برگزاری 220 کارگاه  آموزشی با موضوع مهارت های زندگی به منظور آموزش مهارت حل مساله، مهارت «نه گفتن» و غیره در مدارس سطح محلات شهر تهران خبر داد و گفت: کارگاه های آموزشی اخلاق شهروندی از منظر گفتمان دينی و دوره های آموزشی با سرفصلهای سلامت محور از جمله موضوع مهارتهای زندگی و غیره نیز برپا می شود.

عبداللهی از برپایی نمایشگاه دستاوردهای کارآفرینان و نوآوران حوزه دانشجویی و دانش آموزان خبر داد و گفت: از ظرفیت تولیدکنندگان داخلی با هدف ارائه محصولات مورد نیاز دانش آموزان و دانشجویان و حمایت از تولید و اشتغال استفاده می شود.

 

برپایی مسابقات فرهنگی و تفریحی در مدارس

عبداللهی گفت:  جشنواره کودک و ایجاد غرفه های ویژه کودکان، برگزاری مسابقات تفریحی- ورزشی با همکاری مدارس برپا می شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از برپایی مسابقات فرهنگی و تفریحی در مدارس خبر داد و گفت: مسابقه «در سنگر مدارس» با موضوع دفاع مقدس در قالب شعر، مقاله، داستان و غیره ، مسابقات تفریحی- ورزشی با همکاری مدارس برگزار می شود.

عبداللهی با اشاره به برگزاری فعالیت های ورزشی گفت: راه اندازی ایستگاه های فعالیت بدنی در مدارس با عنوان زنگ تحرک بیشتر، اجاره سانس اماکن ورزشی به مدارس با تخفیف ویژه، برگزاری کلاس های آموزشی ویژه دانش آموزان با 50 درصد تخفیف، اجرای طرح آموزش شنای کودکان سوم ابتدایی با همکاری مدارس، پیاده روی و دوچرخه سواری با همکاری مدارس اجرا می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار