افزایش واحد‌های زنده فروشی ماهی در مازندران

مدیرکل شیلات مازندران از افزایش واحد‌های زنده فروشی ماهی به منظور افزایش سرانه مصرف آبزیان در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، حسینعلی رستمی در پنجمین جلسه کمیته تخصصی تولید، فرآوری و توسعه بازارآبزیان، در بابلسر با اشاره به اینکه امروزه سرانه مصرف آبزیان یکی از شاخص‌های رشد و توسعه محسوب می‌شود، گفت: با توجه به افزایش تولید آبزیان در کشور و بویژه استان، در سال‌های اخیر سرانه مصرف ماهی در مازندران رو به بهبود است.

 

مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به افزایش واحد‌های زنده فروشی ماهی، افزایش سرانه مصرف آبزیان، توسعه بازار آبزیان، افزایش دسترسی جامعه به آبزیان، کاهش زنجیره عرضه تا مصرف، بهبود روش عرضه و حفظ کیفیت و ایجاد اعتماد و فراهم نمودن قدرت انتخاب در خریدار را از جمله اهداف زنده فروشی آبزیان اعلام کرد.



وی با اشاره به اهمیت مصرف آبزیان در سبدغذایی خانوار‌ها افزود: باتوجه به اقبال جامعه از توسعه صنعت زنده فروشی و همچنین تمایل فراوان مصرف کنندگان به خرید آبزیان تازه، تاکنون ۱۵۹ واحد مرکزعرضه ماهی در استان شناسایی شدند که از این تعداد ۱۲۸ واحد در خارج شهر و ۳۱ واحد آن در داخل شهر قرار دارند.

 

مدیرکل شیلات مازندران گفت: امیدواریم با اصلاح فرآیند صدور مجوز‌ها و نیز پشتیبانی و حمایت از توسعه فعالیت‌های پرورش آبزیان و نیز مراکز عرضه زنده ماهی، بتوانیم ماهی را با کیفیت خوب و بیشتر در سفره هموطنان شاهد باشیم.

انتهای پیام/ع

واحد‌های زنده فروشی ماهی در مازندران افزایش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.