برگزاری جشن عاطفه‌ها ویژه مهاجران افغانستانی در مشهد

عضو مؤسسه خیریه سید الشهدا گفت: برای 170 دانش آموز تحت پوشش مؤسسه، حامی مالی پیدا کرده‌ایم و 280 دانش آموز دیگر در لیست انتظار هستند.

برگزاری جشن عاطفه‌ها ویژه مهاجران افغانستانی در مشهد/170 دانش‌آموز حامی مالی پیدا کردندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم جشن عاطفه‌ها ویژه مهاجرین افغانستان از سوی «مؤسسه خیریه سید الشهدا» در مشهد برگزار شد.

«بصیراحمد حسین زاده»، عضو هیات امنای مؤسسه خیریه سید الشهدا در این مراسم به برگزاری جشن عاطفه ها توسط این مؤسسه اشاره  و ضمن ارائه گزارشی از کمک‌های سال‌های قبل خیرین گفت: بیش از 2 دهه است که در آستانه بازگشایی مدارس این مراسم همزمان با ایران در شهر مشهد برپا می‌شود تا کمک‌های خیرین  به دست دانش آموزان افغانستانی برسد.

وی افزود: امسال هم مانند سال‌های گذشته کمک‌های بسیار خوبی از طرف خیرین و تجار افغانستانی در اختیار ما قرار گرفته است تا آنها را به دست دانش آموزان تحت پوشش این مؤسسه برسانیم.

حسین زاده خاطرنشان کرد: از نکات قابل توجه کمک‌های برخی از شهروندان ایرانی است که از طریق فضای مجازی با مؤسسه آشنا شده‌اند و از نقاط دور ایران مانند خوزستان کمک‌های خود را به دست ما رسانده اند تا آنها را میان دانش آموزان افغانستانی توزیع کنیم.

«مریم رحیمی»، از اعضای مؤسسه خیریه سید الشهدا در ادامه به «طرح دانش» که توسط این مؤسسه در سال 1393 شکل گرفته است اشاره کرد و گفت: در این طرح ما دانش آموزان نخبه را که از نظر مالی بی‌بضاعت هستند شناسایی می‌کنیم و با رضایت خانواده و خود دانش آموز برای آنها حامی مالی پیدا می‌کنیم.

وی افزود: افراد خیر و حامی دانش آموزان اکثرا افغانستانی‌های مقیم اروپا هستند و البته برخی نیز در ایران و افغانستان سکونت دارند و حداقل یک دانش آموز را همانند فرزند خود در نظر می‌گیرند و تمامی نیازهای تحصیلی او را در طول سال پرداخت می‌کنند.

رحیمی تاکید کرد: هدف از این طرح رسیدگی کافی به وضعیت تحصیل دانش آموزان افغانستانی در ایران و افغانستان است تا دانش آموزان به علت مشکلات مالی مجبور به ترک تحصیل و یا افت تحصیلی نشوند.

این عضو مؤسسه خیریه سید الشهدا در ادامه گفت: در این طرح حمایت کننده، هزینه‌هایی مانند لباس فرم، کیف، لوازم تحریر، کتب درسی، لوازم کمک آموزشی، تغذیه برای صبحانه دانش آموز، کلاس تقویتی و بسیاری از هزینه‌های جانبی دیگر را پرداخت می‌کند.

وی افزود: علاوه بر کمک‌های مادی، مشکلات روحی و دیگر موانعی که امکان دارد باعث ترک تحصیل و یا افت تحصیل دانش آموزان شود توسط کارشناسان و رواشناسان این مؤسسه مورد بررسی قرار می‌گیرد و هزینه‌های مورد نیاز این بخش نیز توسط حامی پرداخت می‌شود.

رحیمی تصریح کرد: در حال حاضر ما توانسته ایم برای 170 دانش آموز تحت پوشش مؤسسه، حامی مالی پیدا کنیم و 280 دانش آموز دیگر در لیست انتظار هستند و تا زمانی که حامی برای آنها پیدا شود از طریق جشن عاطفه ها به آن ها کمک می‌کنیم. 

رجبعلی ریحانی، معاون مؤسسه خیریه سید الشهدا در این مراسم طی سخنانی ضمن تشکر از کمک‌های خیرین افغانستانی به دانش آموزان بی‌بضاعت گزارشی از فعالیت‌های چند ماه اخیر مؤسسه در هرات، کابل، غزنی، فرا، سرپل، جوزجان و مزار شریف را تشریح کرد.

به نوشته فارس، وی در ادامه به آغاز ساخت مجتمع مسکونی برای نیازمندان در هرات اشاره کرد و گفت: بعد از ایجاد مجتمع مسکونی خاتم النبین(ص) در جاده بهارستان هرات کلنگ احداث مجتمع مسکونی دیگری در مرکز این شهر به زمین زده شد که تا کنون کمک‌های خوبی نیز توسط خیرین برای ساخت این مجتمع شده است.

/انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.