همزمان با موج ورود آوارگان روهینگیایی به بنگلادش؛

تشکیل بزرگ‌ترین اردوگاه جهان در بنگلادش

اردوگاه آوارگان مسلمانان روهینگیا در بنگلادش، به یکی از بزرگترین اردوگاه های پناهجویان در جهان تبدیل شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از تلویزیون فرانس 24: اردوگاه آوارگان مسلمانان روهینگیا در حومه شهر کوکس بازار در بنگلادش، به یکی از بزرگترین اردوگاه های پناهجویان در جهان تبدیل شده است.

جامعه بین المللی با دقت سخنرانی روز سه شنبه آنگ سان سوچی رهبر میانمار در خصوص اوضاع روهینگیا را در مجمع عمومی سازمان ملل دنبال خواهد کرد.

نخست وزیر بنگلادش نیز در سازمان ملل خواستار کمک بین المللی به روهینگیا خواهد شد. بنگلادش 400 هزار تن از مسلمانان روهینگیا را که از میانمار گریخته اند، در خاک خود جای داده است. مسلمانان روهینگیا در بنگلادش با پای برهنه در گل و لای در جستجوی سرپناه هستند.

هزاران تن از مسلمانان روهینگیا در حلبی آبادی بزرگ که در مدت سه هفته به یکی از بزرگترین اردوگاه های آوارگان در جهان تبدیل شده است، ساکن شده اند. این حلبی آباد به طور غیر منتظره ای در حومه کوکس بازار شهری بندری که در 20 کیلومتری مرز مشترک بنگلادش و میانمار واقع شده، ایجاد شده است.

این حلبی آباد توسط خانواده های فراری از خشونت ها علیه مسلمانان روهینگیا به وجود آمده است. زندگی این آوارگان به دریافت کمک های فوری سازمان های بشردوست یا کمک هایی از سوی نزدیکان‌شان در بنگلادش گره خورده است. در روزهای اخیر مقامات بنگلادش قوانینی را به روهینگیا تحمیل کرده اند.

بر اساس این قوانین، پناهجویان روهینگیا حق اقامت در خانه های نزدیکانشان را ندارد یا شهروندان بنگلادشی نمی توانند خانه هایشان را به این آوارگان اجاره دهند.

پلیس بنگلادش از این آوارگان خواسته است که از اردوگاه و مناطق تعیین شده دولت این کشور خارج نشوند. این محدودیت ها درحالی به آوارگان تحمیل می شود که دولت بنگلادش از بحرانی بی سابقه سخن به میان آورده است. از ماه پیش تا به امروز بیش از 400 هزار اقلیت مسلمان سرکوب شده در میانمار، با عبور از مرز به بنگلادش گریخته اند.

انتهای پیام/  

بزرگترین اردوگاه جهان در بنگلادش شکل میگیرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار